בפתיחת שנת הלימודים: מפורסמים יעבירו שיעורים לתלמידים

לחדרי המורים ברחבי הארץ יצטרפו עם פתיחת הלימודים ב-1 בספטמבר רשימה ארוכה של סופרים, ספורטאים, עיתונאים, ודמויות ידועות אחרות, כשכל אחד ינצל את 45 הדקות של השיעור כדי ללמד משהו מתחום מומחיותו

לחדרי המורים ברחבי הארץ יצטרפו עם פתיחת הלימודים ב-1 בספטמבר רשימה ארוכה של סופרים, ספורטאים, עיתונאים, ודמויות ידועות אחרות, כשכל אחד ינצל את 45 הדקות של השיעור כדי ללמד משהו מתחום המומחיות שלו - כך דווח בגלי צה"ל.

אילנה דיין, למשל, מתכוונת להעביר לתלמידי התיכון אליו תגיע שיעור קצר בחופש הביטוי. "אני לא מבינה גדולה במערכת החינוך", היא דואגת להבהיר, "בוודאי שיש גם בעיות במעמד המורה, אבל כשיש לך מורה טוב - אתה זוכר אותו לטובה".

המטרה הרשמית של התוכנית היא לשנות את מעמד המורה בעיני תלמידיו - כפי שמסביר שר החינוך, גדעון סער: "הרעיון הוא ליצור חיבור חיובי בין החברה למערכת החינוך. זה מסמל את ההתנדבות, הנתינה והחשיבות שכולנו מייחסים למערכת ולהוראה. כשאנשים מכל תחומי העשייה רוצים לתת - זה משהו מאוד חיובי, ונמשיך איתו גם בעתיד."

חלק מהמפורסמים, מצדם, אינם משוכנעים שיצליחו למלא את הנעליים של המורים ללשון, מתמטיקה ותנ"ך. למרות זאת - המורה המחליפה והסופרת סמדר שיר, מקווה שתצליח ללמד את ילדי בית הספר היסודי גם משהו על הגשמת חלומות.

"אני אספר לילדים שבכיתה ג' ביקשו ממני לכתוב חיבור, ואחרי שלושה שבועות מצאתי על החיבור שלי איקס אדום, כשלמטה נכתב: 'לא מקורי'", היא מספרת, "אבל דווקא בזכות האיקס הזה - המשכתי לכתוב".

כנראה שהביקור החטוף של הידוענים לא ישנה מקצה לקצה את מעמד המורה בפני התלמידים, אבל לפחות הפעם - החזרה מהחופשה הארוכה תלווה באווירה קצת אחרת.