ח"כ משה מטלון: "יש לדון בהנהגת עונש מוות בישראל"

"אני משער שיגידו על זה הרבה דברים. אי-אפשר להמשיך בחקיקה הקיימת" ■ "הדברים כפי שהם היום לא מרתיעים, ואני לא מפחד שמישהו יגיד שאני קיצוני ומתסיס"

"יש להקים ועדה ציבורית עם משפטנים וסוציולוגים שתבחן את נושא השפיטה בישראל בכיוון כולל. מדובר פה באנשים שהחליטו לקחת חיים של אחרים. יש מקום לדון בעונש מוות במקרים כמו הלינץ' שאירע שלשום (ו') בטיילת תל ברוך" - כך אומר היום (א') ל"גלובס" ח"כ משה מוץ מטלון (ישראל ביתנו).

מטלון, 56, כיהן שנים רבות כיו"ר ארגון נכי צה"ל וכיום הוא חבר בוועדות רבות בהן ועדת חוץ וביטחון. מטלון הוצב במקום ה-13 ברשימת ישראל ביתנו לכנסת.

"אני משער שיגידו על זה הרבה דברים. אי אפשר להמשיך בחקיקה הקיימת", אומר מטלון. "הדברים כפי שהם היום לא מרתיעים ואני לא מפחד שמישהו יגיד שאני קיצוני ומתסיס". ח"כ מטלון אמר כי הוא פונה בנושא אל שר המשפטים, יעקב נאמן.

לפני כן בהודעה לעתונות כתב מטלון: "כיום יש עונש מוות בחוק רק כלפי פושעים נאצים ועוזריהם וכן כלפי מחבלים בבית דין צבא. הגיע הזמן שמערכת המשפט והמחוקקים יבחנו מחדש את העניין וישקלו גזר דין מוות לרוצחים כעונש הרתעתי".

"אני מקווה שבעקבות הצעתי יפתח דיון ציבורי", הוסיף, "אני שוקל לקיים דיון כזה בכנסת, לאחר הפגרה, בהשתתפות משפטנים, קרימינולוגים, סוציולוגים ונציגים של זרועות האכיפה והמשפט כדי לדון בעניין".