הוא לא המציא את השיטה

היה כבר מאחז עיניים שהכניס את עצמו למחוזות הקונצנזוס

הזוי? נלעג? מצחיק עד כאב בטן?

אולי.

תימהוני? שוטה? מנותק מהמציאות?

לא.

ממש לא. בכלל לא.

אורן זריף
 אורן זריף

עובדה. אורן זריף, המכונה באתר האינטרנט הססגוני ONE כ"איש התת מודע" וממותג בירחון הכדורגל הנחשב "שם המשחק" כ"רב מג", ממשיך לייצר כותרות בקצב של אחת לשבוע (לפחות). הקורבן הפעם: קבוצת הכדורגל של מכבי תל אביב.

בשבוע הראשון של אוגוסט, כשהשמש קופחת והזיעה נוטפת, שלח זריף מכתב רשמי למועדון ובו הציע לחסום אנרגטית את שערו של לירן שטראובר תמורת תשלום צנוע של 800 אלף שקל בלבד ל-35 מחזורי ליגה. התוצאה: לא פחות מ-1,136 טוקבקים. חלקם נלהבים. כעבור מספר ימים הביסה מכבי את אשדוד 4:0 בגביע הטוטו. זריף לא חיכה אפילו שנייה ושלח מכתב נוסף, ובו תבע תשלום של 184 אלף שקל עבור "הצלחתו". ולא, איים, יעביר את מצבורי האנרגיה לקבוצות היריבות.

מצמרר.

אפשר היה לפטור את כל העניין כהזיה של קיץ אלמלא הסיפור הזה הופיע כאייטם במהדורת "חדשות הספורט" של ערוץ 5, והתגלגל אפילו לאתר החדשות הזועף של יואב יצחק, news1. הוא לא הגיע לשם במקרה. זריף ניסח מכתב בשפה משפטית והצמיד אותו להודעה לתקשורת. והתקשורת בלעה את הפיתיון.

המכונה המשומנת של זריף עדיין לא מחקה את הלעג כלפיו. הוא לא נתפס כרוחני. הוא לא מכובד כמו הרנטגן. הוא לא שיטת ימימה. הוא אפילו לא גדול כמו אורי גלר. בינתיים. תנו לו עוד שנה, והוא יגיע למונדיאל.

אורי גלר
 אורי גלר

שקר כלשהו

גלר הוא הדוגמה המושלמת למינוף תקשורתי באמצעות תקשורת הספורט. אחרי שהיה קוסם, מאחז עיניים, או סתם רמאי (תלוי את מי שואלים), הוא קנה לעצמו שם, מעמד ופרסום גלובאלי, כש"סייע" לנבחרת אנגליה ולקבוצות בריטיות נוספות, תוך שהוא מסובב את וומבלי במסוק מחרחר. היה מי שלעג לו, היו גם כאלה שהחזיקו לו אצבעות.

זריף מתוחכם לא פחות. הוא חדר למשדרי האקטואליה ולתוכניות האירוח, שבהם המרחק בין מומחה למוח למומחה לבלבול מוח קצר מאד, שלושה אייטמים גג. וכעת הוא מלהק את עצמו, בנחישות ראויה לציון, דרך מדורי הספורט, שהפכו ברבות השנים למדורי רכילות. כמו האוליגרכים ושאר בעלי הון, זריף יודע שהמדורים הללו יכולים לעזור לו לבנות את שמו ולקדם את עצמו כלכלית. החשיפה היא עצומה. הקוראים הם גברים. והסיפור שהוא מייצר עבורם מצחיק, פרובוקטיבי ושווה פרסום וכסף.

בשבת שוב מכבי ניצחה על האפס. שוב לא ספגה. שוב הוא יגיש לה את החשבון. אל תתפלאו אם בעוד משחק או שניים ראשי ארגון האוהדים "אולטראס" יאמצו את זריף אל חיקם, וכשחורף יהיה בעיצומו איש התת מודע ויו"ר של קבוצת תחתית נואשת יצוצו בלב המהדורה המרכזית עם סיפור קסום נוסף, מלווה בצילומים אותנטיים של סמיטריילר הפורק טונות של "אנרגיה קינטית" על משטח דשא רטוב.

איפה ירון לונדון כשצריך אותו?