סיאט תשיק בתערוכת פרנקפורט את הסיאט לאון קופרה R - עם מנוע טורבו עוצמתי שמקנה לה את התואר- המכונית החזקה והמהירה ביותר בתולדות המותג הספרדי.
ביצועי הלאון קופרה R שווי ערך לביצועי מכוניות המשתתפות בסבב מרוצי ה-WTCC. זאת הודות למנוע הבנזין בהזרקה ישירה TSI בנפח 2 ליטר המפיק 265 כ"ס המשודך לתיבה ידנית עם שישה יחסי העברה. השילוב בין השניים ושדרוג מערכת המזרקים בלחץ גבוה מאפשרים ל-R להגיע למהירות מקסימלית (מוגבלת אוטומטית) של 250 קמ"ש, ולהאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב- 6.1 שניות.
למרות המנוע העוצמתי, הלאון קופרה R עומדת בתקן פליטת המזהמים האירופי 'יורו 5' ומציגה נתוני צריכת דלק חסכוניים ביותר של כ-12 ליטר ק"מ.
מעבר לשדרוג במנגנון ההנעה של הלאון קופרה R בוצעו מספר שינויים בהשוואה לדור הקודם. ברמת אחיזת הכביש הותקנה מערכת מניעת החלקה אלקטרונית (XDS) שהושקה לאחרונה בדגמי האיביזה-FR. ברמת העיצוב בוצעו שני שינויים עיקריים - האחד, הותקנו חישוקי סגסוגת בקוטר 19 אינטש הנושאים צמיגי 235/35 המאפשרים נראות מרשימה לבלמי דיסק גדולים במיוחד. השני, בדומה לבוקנגרה גם ברמת הגימור R נעשה שימוש נדיב בסימול הספורטיבי R הן בפרופיל החיצוני (סבכה קדמית,דלת אחורית) והן בסביבת הנהיגה (מושבים, גלגל ההגה).
אבזור הבטיחות של הלאון קופרה R כולל מערכת ABS, TCS, ESP, EBA, XDS ו- 6 כריות אוויר. עוד כוללת הגרסה המעוצבת מושבי בחיפוי אלקנטרה, מערכת בקרת אקלים מפוצלת, תאורת LED ללוח השעונים, בקרת שיוט, חיישני חנייה ועוד.
בצ'מפיון מוטורס מעריכים כי השקת הלאון קופרה R בישראל תהיה במהלך שנת 2010 בהתאם לתכניות השיווק והייצור של סיאט העולמית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.