ארה"ב לישראל: הסירו הגבלות הנסיעה על אמריקנים פלסטיניים

דובר משרד החוץ האמריקני: "אנו מודעים לכך שממשלת ישראל החלה באחרונה לנקוט אמצעים מגבילים על אנשים המבקשים להיכנס לישראל דרך גשר אלנבי"

ממשל אובמה מחה בפני ישראל על הגבלות תנועה חדשות שמוטלות על אמריקנים ממוצא פלסטיני שמגיעים לישראל מהגדה המערבית. כך אמר אתמול (ג') דובר משרד החוץ האמריקני בתדרוך לכתבים.

הדובר התבקש להגיב על מדיניות ישראלית, שמחייבת פלסטינים עם דרכון אמריקני להציג חותמת של הרשות הפלסטינית בנקודות כניסה לישראל מהגדה.

תשובת הדובר: "אנו מודעים לכך שממשלת ישראל החלה באחרונה לנקוט אמצעים מגבילים על אנשים המבקשים להיכנס לישראל דרך גשר אלנבי, לרבות דרישה להציג חותמת של הרשות הפלסטינית (בדרכון)".

הדובר אמר, כי הסטייט דיפרטמנט מדווח על המדיניות החדשה באזהרת נסיעה לישראל שמתפרסמת באתר האינטרנט של המשרד יחד עם אזהרות נסיעה למקומות אחרים שמוגדרים מסוכנים. לדבריו, פנתה ארה"ב לממשלת ישראל ובקשה "הבהרות" על המדיניות החדשה כדי לאפשר דיווח נאות לציבור הנוסעים.

"הודענו לממשלת ישראל פעמים חוזרות ונשנות שארה"ב מצפה שלכל האזרחים האמריקניים יינתן טיפול שיוויוני, שאינו תלוי במוצאם או באזרחות נוספת שהם מחזיקים", אמר הדובר. "הודענו לממשלת ישראל שהגבלות אלה מפלות לרעה נוסעים אמריקניים ממוצא פלסטיני או ערבי ודבר זה אינו מקובל עלינו".

באזהרה לנוסעים באתר של הסטייט דיפרטמנט, שעודכנה באחרונה ב-14 באוגוסט, נאמר: "משרד החוץ מזהיר אזרחים אמריקניים מסיכונים שכרוכים בנסיעה לישראל, לגדה המערבית ולרצועת עזה, ועל איומים שנשקפים להם ולאינטרסים אמריקניים באזורים אלה".

האזהרה קוראת לנוסעים "להיות ערים" לגורמים ביטחוניים בעת תכנון נסיעה לישראל ולגדה המערבית ו"להימנע" מכניסה לרצועת עזה.