3 חודשים אחרי הרכישה: השותפים בטבע קסטל שוקלים להיפרד

הפרידה הצפויה היא על רקע חילוקי דעות בין השותפים - קובי לוי וכפיר נחום ■ ייתכן כי לוי ירכוש את חלקו של נחום, אולם לפי שעה אפשרות זו לא יוצאת אל הפועל ■ טבע קסטל: "הצדדים פועלים בשיתוף-פעולה"

3 חודשים בלבד אחרי שאיש העסקים ומנכ"ל שטראוס לשעבר, קובי לוי, רכש את השליטה (55%) ברשת טבע קסטל מידי כפיר נחום, הצדדים שוקלים להיפרד - כך נודע ל"גלובס".

כפי שנחשף ב"גלובס", במאי האחרון רכש לוי את השליטה ברשת טבע קסטל לפי שווי של כ-25 מיליון שקל. לאחר הרכישה המשיך נחום להחזיק ב-45% מהמניות ברשת ונשאר שותף פעיל. עסקת הרכישה באה לאחר שהרשת נקלעה לקשיים תזרימים, ונחום ביקש לבצע עסקה בלוח זמנים קצר.

חילקו את תחומי האחריות

מאז הרכישה פרצו חילוקי דעות בין הצדדים. לאחרונה ניסו השניים לחלק את תחומי האחריות ביניהם כדי לאפשר את המשך הפעלת העסק. כפי שסיכמו השניים, לוי יטפל בתחום המזון, ואילו נחום יטפל בתחום הוויטמינים והספורט. ברקע עומדת האפשרות שלוי ירכוש את חלקו של נחום, אולם לפי שעה אפשרות זו לא יוצאת אל הפועל בשל מחלוקת על השווי.

נחום, בן 34, הקים את רשת טבע קסטל לפני כעשור. הרשת עוסקת בממכר מזון אורגני ותוספי מזון לספורטאים. הרשת נחשבת לחלוצה בתחום ומונה היום 13 סניפים - 12 מהם במיקומים מרכזיים בתל-אביב וסניף אחד בהרצליה-פיתוח. בנוסף, נחשבת הרשת לאחת הראשונות שהתעסקו במזון אורגני.

עוד לפני פרוץ המחלוקות התכוונו בעלי הרשת לפתוח בחודשים הקרובים 3 סניפים נוספים בתל-אביב ובהוד-השרון.

לרשת יש גם מותג פרטי הנמכר בסניפים השונים, הכולל מגוון של 70 מוצרים עם תוכניות הרחבה.

קובי לוי, בן 47, שימש כמנכ"ל שטראוס ישראל טרם המיזוג עם עלית. לאחר מכן שימש כמנכ"ל רב-בריח וכמנהל חטיבת הטעמים של חברת פרוטרום הציבורית.

מהרשת נמסר בתגובה: "בהמשך לכניסת חברת 'עלמא די' לגרעין השליטה ברשת חנויות טבע קסטל, הצדדים פועלים בשיתוף-פעולה, הסכמה וברוח טובה לטובת חברת טבע קסטל".