מדיוונד סיימה את גיוס החולים לדו"ח הביניים של הניסוי האחרון

דו"ח הביניים צפוי להתקבל לקראת סוף 2009, אם תוצאותיו יעידו שהושגה רמה מובהקת סטטיסטית בשני היעדים המרכזיים של הניסוי, החברה תהיה פטורה מהוספת נבדקים והניסוי יסתיים עוד השנה

חברת מדיוונד, בה מחזיקה חברת כלל תעשיות ביוטכנולוגיה (כת"ב) בכ-56%, סיימה את גיוס 175 החולים הדרושים כדי להגיש את דו"ח הביניים לשלב השלישי של הניסויים בטיפול בכוויות. הניסוי נערך מול רשות התרופות האירופית - ה-EMEA.

דו"ח הביניים צפוי להתקבל לקראת סוף 2009. אם תוצאותיו יעידו שהושגה רמה מובהקת סטטיסטית בשני היעדים המרכזיים של הניסוי, החברה תהיה פטורה מהוספת נבדקים לדו"ח הסופי והניסוי יסתיים עוד השנה.

טיפול שחוסך ניתוח

אם תוצאות הביניים יהיו חיוביות אבל לא מובהקות, תוכל החברה לגייס עוד 100 חולים כדי לנסות להגיע למובהקות באמצעות המדגם הגדול יותר. במקרה כזה, להערכת החברה, יתארך הניסוי בשנה.

מדיוונד יצאה להוכיח שהמוצר שלה יעיל להטריית כוויות, כלומר לסילוק העור המת מהכוויות, צעד הכרחי בדרך לריפוין. כיום מבוצעת ההטריה בניתוח ואילו מדיוונד מבצעת זאת באמצעות אנזים.

לפי ההסכם שנחתם בין טבע לדיוונד, אם וכאשר תקבל מדיוונד אישור לשיווק המוצר באירופה, יוכלו בעלי המניות במדיוונד, ביניהם פולאר, מור יישומים, הראל ומגדל, לדרוש מטבע להגדיל אחזקתה בחברה ל-25% לפי שווי של 200 מיליון דולר לחברה.