דיווח ברוסיה: פיראטים מטעם ישראל סיכלו הברחת נשק לאיראן

התקשורת ברוסיה מדווחת כי ספינת משא רוסית שנעלמה לאחרונה בסמוך לשבדיה נשאה טילי שיוט שיועדו להגיע לאיראן ■ עפ"י הדיווח, ישראל הפעילה פיראטים שהשתלטו על האניה וסיכלו את ההברחה ■ רוסיה: "דיווחים מגוחכים"

זרועותיו הארוכות של המודיעין הישראלי הגיעו גם עד שבדיה? התקשורת הרוסית מדווחת ביממה האחרונה כי ישראל הנחתה פיראטים להשתלט על ספינת משא רוסית ששטה מצפון לשבדיה - ואשר על-פי הדיווח נשאה על סיפונה טילי שיוט שיועדו להגיע לאיראן. על-פי הדיווח בכלי התקשורת, שירותי הביון הישראליים ניסו למנוע את הברחת המטען, שהוחבא על סיפון האניה. רוסיה מכחישה.

מספר כלי תקשורת במוסקבה מדווחים כי על סיפון האנייה, שנקראה "ארטיק סי", היה גם מטען טילי שיוט מסוג X-55, שיועד להגיע בסופו של דבר לאיראן. על-פי הדיווח, אנשי המוסד הישראלי שלחו והנחו את הפיראטים שהשתלטו על האנייה, וכן הורו להם להיפטר ממטען הטילים.

בעיתונות הרוסית דווח עוד כי זו היתה הסיבה לביקור הפתע שערך הנשיא שמעון פרס ברוסיה בשבוע שעבר. "בביקור", דווח, "דרש פרס מהרוסים להפסיק את הסיוע הצבאי לאיראן. לא היה לו שום עניין אחר ברוסיה מלבד זה".

לאחר מספר ימים בהם הייתה האניה תחת שליטת הפיראטים, הצליחו להשתלט עליה אנשי חיל הים הרוסי, ודיווחו כי שלושה מהחוטפים לא זוהו כבעלי אזרחות כלשהי, ובנוסף להם גם רוסי אחד, ספרדי ואזרח ליטאי השתלטו על הספינה. לא דווח על זהותם של שני חוטפים נוספים.

ואולם, ברוסיה מכחישים. שגריר רוסיה בנאט"ו, דימיטרי רוגוזין, כינה את הדיווחים "פנטזיה" ו"דיווחים מגוחכים". הוא טען כי רוסיה לא מבריחה אמצעי לחימה, וכי אין לה כל עניין בכך. "אלה הן האשמות חסרות כל בסיס", אמר.