שבדיה דוחה את הדרישה: "לא נגנה את הפרסום על סחר האיברים"

בסוף השבוע העביר היועץ לביטחון לאומי עוזי ערד את הבקשה לגנות באופן פומבי ונחרץ את הפרסום, אך שר החוץ השבדי דחה את הבקשה

העימות בין ישראל לשבדיה מחריף: ממשלת שבדיה התעלמה מדרישתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לגנות את הפרסום בעיתון השבדי המאשים את צה"ל בסחר באיברים. במהלך סוף השבוע העביר היועץ לביטחון לאומי עוזי ערד את הבקשה לגנות באופן פומבי ונחרץ את הפרסום, אך שר החוץ השבדי דחה את הבקשה.

שר החוץ השבדי, קרל בילדט, פרסם אתמול (שבת) מאמר בבלוג האישי שלו בו הוא מתייחס בעקיפין לכתבה בעיתון השבדי "אפטונבלדט". בבלוג כתב בילדט כי מדינתו מתנגדת לאנטישמיות, וכי פרסומים מסוג אלו עלולים להוביל לפשעי שנאה, אך לא גינה באופן רשמי את האשמות החריפות כנגד צה"ל.

על פי גורמים במשרד החוץ, ההתייחסות של בילדט מעודדת אך אינה מספיקה. לדבריהם ישנה ציפייה לגינוי נחרץ המתייחס לטענות השקריות שפרסם העיתון השבדי.

שומרים על חופש הביטוי

גם ראש ממשלת שבדיה פרדריק ריינפלדט מתעקש לשמור על חזית אחידה ולא לגנות את הפרסום האנטישמי. "ממשלה איננה מתערבת בשום אופן בשיקולי התקשורת ואיננה מנסה להשפיע עליה", אמר ריינפלדט. עוד הוסיף ראש ממשלת שבדיה, כי הוא אינו מתכוון לפגוע בחופש הביטוי של מדינתו.

הכתבה שפורסמה בעיתון הנפוץ בשבדיה, טענה כי חיילי צה"ל הורגים פלסטינים כדי לסחור באיבריהם. הכתבה עוררה תגובות סוערות ונזעמות בישראל וכמעט הובילה לתקרית דיפולמטית בין ישראל לשבדיה. גם שר החוץ אביגדור ליברמן התייחס בחומרה לפרסומים: "התחקיר, כביכול, הוא המשך טבעי לפרוטוקלים של זקני ציון ולכל מיני עלילות דם מההיסטוריה".

כותרת הכתבה השקרית היא "הם שודדים את האיברים של הבנים שלנו". היא מבוססת על "עדויות" של פלסטינים שטוענים כי חיילי צה"ל עוצרים פלסטינים ולאחר כמה ימים משיבים אותם לכפרם בתור גופות. עוד נטען בכתבה כי מבדיקת הגופות עולה כי חלק מהאיברים הוצאו - וקיים חשד כי מדובר בסחר איברים.