מזוז: לא תיפתח חקירה נגד השר אלי ישי בשל מעורבותו בפרשת האברך הדורס

כזכור, ישי פנה לשופט המחוזי בירושלים, משה דרורי, וביקש ממנו שלא להרשיע את האברך איתמר ביטון ■ היועמ"ש בתגובה לפניית אומ"ץ: "מדובר בסוגייה שמיקודה הוא בהיבט הציבורי ולא במישור הפלילי"

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הודיע בסוף השבוע כי הוא דוחה את בקשת תנועת אומ"ץ לפתוח בחקירה נגד שר הפנים, אלי ישי, בעניין מעורבותו בפרשת האברך הדורס.

כזכור, ישי פנה לשופט בית המשפט המחוזי בירושלים, משה דרורי, וביקש ממנו שלא להרשיע את האברך, איתמר ביטון.

בתגובת מזוז נאמר: "לא נמצא בסיס כלשהו לפתיחה בחקירה פלילית. המדובר בסוגייה שמיקודה הוא בהיבט הציבורי ולא במישור הפלילי, ולפיכך ראוי שהדברים יידונו ויתבררו בזירה הציבורית (כפי שאכן נעשה) - ולא בזו המשפטית".

הפרשה נחשפה לראשונה ב"גלובס" בספטמבר 2008. האברך ביטון ביקש לצאת מחניון השוקניון בירושלים, וכשרצה לשלם גילה כי נעלם ארנקו. בינו לבין הקופאית נגה זוראיש התפתח ויכוח, במהלכו החל ביטון בנסיעה ופגע בה עם פגוש הרכב. היא נפלה על מכסה המנוע ונאחזה בו, כשביטון ממשיך בנסיעה לאורך כ-20 מטר. ביציאה מהחניון היא נפלה ונחבלה בראשה, אך ביטון עזב את המקום מבלי להגיש עזרה.

השופט דרורי לא הרשיע את ביטון, אך בית המשפט העליון הרשיעו בתקיפה הגורמת חבלה של ממש והפקרה לאחר פגיעה.

באחרונה פורסם כי במהלך הדיון המשפטי בבית המשפט המחוזי בירושלים בעניינו של ביטון שלח השר ישי שלח מכתב לשופט דרורי, שבו סיפר על היכרותו עם אביו של הנאשם, הרב הראשי של חדרה שמעון ביטון, וביקש מהשופט שלא להרשיעו.