ראש ממשלת סין: "הכלכלה עדיין לא התייצבה - נמשיך במדיניות התמריצים"

[למדור שוקי עולם] "השפעתן של כמה צעדים קצרי-טווח תפוגג בהדרגה, אך ייקח זמן עד שנראה את השפעת הצעדים לטווח הבינוני והארוך, ויש הרבה בעיות וקשיים חדשים בפעילות הכלכלית"

ממשלת סין תמשיך במדיניות התמריצים שלה משום שהכלכלה הסינית, שרחוקה מיציבות, מתמודדת עם קשיים חדשים. כך אמר ראש ממשלת סין, וון ג'יבאו.

בהודעה קודרת שהועלתה לאתר האינטרנט של הממשלה לאחר מסעו של ג'יבאו למחוז המזרחי ז'ג'יאנג, שידוע כחממה של עסקים פרטיים, אמר וון שבייג'ין תבטיח זרימת אשראי בת-קיימא ונזילות "מספקת במידה סבירה" כדי לתמוך בצמיחה.

ביולי ירד היקף ההלוואות נקובות היואן החדשות ל-356 מיליארד יואן (52 מיליארד דולר), לעומת ממוצע של יותר מ-1.2 טריליון יואן בכל אחד מששת החודשים הראשונים של השנה, והדבר מעורר חששות בקרב חלק מהאנליסטים שההתאוששות שנרשמה לאחרונה בצמיחה עלולה להיקטע.

"עלינו להבין חד-משמעית שבסיס ההתאוששות אינו יציב, אינו מוצק ואינו מאוזן. אסור לנו להיות אופטימיים בצורה עיוורת", אמר וון באתר www.gov.cn.

"לפיכך עלינו להקפיד על המשכיות ועקביות במדיניות המקרו-כלכלית, וקיומה של צמיחה יציבה ומהירה ממשיכה להיות העדיפות הראשונה שלנו. פירושו של דבר הוא שאיננו יכולים להרשות לעצמנו להירגע או להסס".

המטרה החשובה ביותר של צעדי ההמרצה היתה למנוע צניחה חדה בצמיחה, אך וון ציין שמטרת הצעדים היתה גם לקדם את קיימותו של מודל הצמיחה הכלכלית של סין.

הוא הדגיש שסין תמשיך להגדיל את השקעותיה בתשתיות ובהגנה על איכות הסביבה.

"השפעתן של כמה צעדים קצרי-טווח תפוגג בהדרגה, אך ייקח זמן עד שנראה את השפעת הצעדים לטווח הבינוני והארוך, ויש הרבה בעיות וקשיים חדשים בפעילות הכלכלית", אמר וון.

דבריו נאמרו על רקע התנודתיות בשוק המניות של שנחאי, שהחריפה את החששות שתנופת ההתאוששות עומדת להיחלש בעוד הממשלה נוקטת צעדים לריסון הגידול המסחרר באשראי.

הנתונים הכלכליים של סין ליולי מראים שהצמיחה מתמתנת לאחר רבעון שני חזק, אך למרות זאת קצב ההתאוששות עדיין מהיר דיו כדי להבטיח עמידה ביעד הצמיחה השנתי בסך 8% שקבעה הממשלה.

בדברים שפורסמו אתמול (ב') העריך פאן גנג, יועץ לבנק המרכזי של סין, שגם בשנה הבאה תירשם צמיחה של 8%, מכיוון שההשקעות בנדל"ן, ההשקעות התאגידיות והגידול בייצוא ימשיכו להניע את הכלכלה קדימה גם לאחר שהממשלה תצמצם את תמריציה.