פנסוניק השיקה את "מסך הפלזמה הדק בעולם"

דגם Z1, בעובי 2.54 ס"מ, המשווק בשלב הראשון בישראל בגודל 54 אינץ', כולל קופסת חיבורים נפרדת המאפשרת לחבר לטלוויזיה את כל האביזרים - כגון ממיר, פלייסטיישן ונגן בלו-ריי - כך שהחיבור נעשה בכבל אחד

חברת פנסוניק השיקה אתמול (ב') את מסך הפלזמה הדק בעולם לטענתה, בעובי 2.54 ס"מ. דגם Z1, המשווק בשלב הראשון בישראל בגודל 54 אינץ', כולל קופסת חיבורים נפרדת.

הקופסה מאפשרת לחבר את כל האביזרים לטלוויזיה, כגון ממיר כבלים או לוויין, פלייסטיישן ונגן בלו-ריי, כך שהחיבור לטלוויזיה נעשה בכבל אחד.

באירופה ובארה"ב קיימת אפשרות לבצע את החיבור באופן אלחוטי, כולל העברת מדיה באיכות HD, אולם בישראל היכולת הזו נמצאת עדיין בתהליכי תקינה מול משרד התקשורת. מחירו של ה-Z1 הוא 35,000 שקל.

פנסוניק השיקה גם סדרת מסכי פלזמה ו-LCD הכוללת 20 דגמים. פנסוניק שילבה במסכי הפלזמה שלה את טכנולוגיית ה-NeoPDP, המאפשרת למסכים להיות דקים וקלים עם רמת כהות גבוהה.

מלבד יכולות אלה, פנסוניק מתכננת לשלב בטלוויזיות שיימכרו בישראל טכנלוגיה בשם Viera Cast, המאפשרת לצפות בתוכני אינטרנט על גבי הטלוויזיה. המסך מגיע מוגדר מראש עם מספר אתרים וכולל אפשרות לגלישה חופשית.

לדברי מוטי אלמליח, מנכ"ל יורוקום תקשורת דיגיטלית המייבאת את מוצרי פנסוניק לארץ, "שירות האינטרנט יהיה זמין כאן ככל הנראה ברבעון השני של 2010, כאשר לפנסוניק יש כבר הסכמים עם ספקי תוכן בעולם בתחום".

גם סמסונג כוללת תמיכה בשירות הזה במסכים שלה, וגם אצלה השירות עדיין לא זמין לישראלים.

יכולת אחרת שפנסוניק הציגה במסכים שלה היא ה-Tough Panel, המאפשר לצגי הפלזמה שלה להיות עמידים מפני מכות ושברים - מה שלטענת יורוקום הופך את המסכים האלה למוגנים מפני הטחות אקראיות של שלטי הנינטנדו ה-Wii של נינטנדו.