דיווחים: סטיב ג'ובס שוקד על מחשב לוח חדש מבית אפל

מקדיש את כל תשומת-לבו לפרויקט מאז שחזר לעבודה בחודש יוני ■ אנליסטים מצפים כי הגאדג'ט יושק בסוף השנה הנוכחית או בתחילת שנה הבאה

חודשים ספורים בלבד לאחר שעבר השתלת כבד, מנכ"ל אפל , סטיב ג'ובס, חזר לנהל את העניינים בחברה. כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל". ג'ובס, נזכיר, יצא לחופשת מחלה באמצע ינואר בכדי לעבור את ההשתלה, בעקבות סרטן הלבלב.

לפי מקורות המעורים בנושא, מאז חזרתו בסוף חודש יוני, ג'ובס, 54, מקדיש כמעט את כל תשומת לבו למחשב לוח חדש, שאפל מפתחת. האנשים העובדים על הפרויקט נתונים תחת עינו הבוחנת של ג'ובס, בייחוד בכל הקשור לאסטרטגיית הפרסום והשיווק של המוצר, אמר אחד המקורות. התמקדותו של ג'ובס במכשיר החדש צורמת לחלק מעובדי אפל, שהתרגלו למידה של חופש בזמן שג'ובס נעדר מהעבודה. "אנשים צריכים להסתגל מחדש לחזרתו של ג'ובס", אמר אחד המקורות. בדוא"ל ל"וול סטריט ג'ורנל" כתב ג'ובס כי "רוב המידע שלכם שגוי".

מעורבותו של ג'ובס היא עדות לחשיבותו של המכשיר החדש. בחודשים שקדמו להשקת האייפון, ג'ובס היה מעורב בכל הפרטים הקטנים שלו, כולל הקימור שבגב המכשיר.

אפל לא יצאה בהכרזה רשמית לגבי מצבו הבריאותי של ג'ובס מאז שהוא חזר לעבודה, אך כפי שפורסם לאחרונה, המנכ"ל מגיע למטה החברה יומיים או שלושה בשבוע. לפי אנשים המקורבים לאפל, ג'ובס עדיין רזה, אך בריאותו השתפרה משמעותית.

מחשבי לוח צצו מוקדם יותר בעשור הנוכחי, כשמיקרוסופט השיקה מערכת הפעלה למכשירים אלו. הגאדג'טים, שדומים במראם למחשבים ניידים, אמורים היו להפוך את מלאכת המחשוב לטבעית יותר, בעזרת צג מגע שמאפשר לעשות שימוש במחשב בעזרת סטיילוס, כתחליף לעכבר ומקלדת. אולם, למרות ניסיונות מצד חברות כמו טושיבה ו-HP, השוק לא המריא, מאחר שהמכשירים היו יקרים מדי.

באפל עצמה, לדברי המקורות, היה נסיון רב-שנים לייצר מחשב לוח, אך הפיתוחים נגדעו באיבם פעמיים - בפעם הראשונה עקב חייה הקצרים של הסוללה ובפעם השנייה כי לא היה מספיק זכרון. על אף שאפל לא דנה במוצרים עתידיים, אנליסטים רבים בשוק מצפים שמחשב הלוח שלה יהיה מכשיר מולטימדיה, שיאפשר לאנשים לצפות בסרטים ותוכניות טלוויזיה, לשחק משחקים, לגלוש באינטרנט ולקרוא ספרים אלקטרוניים. הם מצפים שהגאדג'ט יושק בסוף השנה הנוכחית, או בתחילת שנה הבאה.