רווחי דלק פטרוליום זינקו ב-78% ברבעון הודות לפעילות בארה"ב

החברה הנמצאת בבעלות קבוצת דלק של יצחק תשובה הרוויחה 169 מיליון שקל ברבעון השני ■ בית הזיקוק של החברה בטקסס הושבת והסב נזקים להכנסות - אך הוא שופץ וחזר לפעילות

חברת דלק פטרוליום, שבבעלות קבוצת דלק של יצחק תשובה, הרוויחה 169 מיליון שקל ברבעון השני של השנה - עלייה של 78% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הצמיחה הושגה הודות לגידול ברווח מפעילות דלקים בארה"ב, אשר הסיטה את הקיטון בהכנסות שנבע שהשבתה של בית הזיקוק של החברה בטקסס בשל שריפה שפרצה במקום.

דלק פטרוליום מפעילה תחנות תדלוק ובתי זיקוק בארה"ב, אירופה וישראל. הכנסות החברה ברבעון השני צנחו ל-6.23 מיליארד שקל לעומת 10.42 מיליארד שקל ברבעון המקביל, בעיקר בשל ההשבתה המוחלטת של פעילות בית הזיקוק טיילר שבטקסס לצורך שיפוצו המקיף שהתחייב עקב השריפה שפרצה באתר בשלהי 2008. ההכנסות במחצית הראשונה של השנה ירדו ל-11 מיליארד שקל מ-20 מיליארד שקל ברבעון המקביל, בעוד שהרווח החציוני עלה ל-207 מיליון שקל מ-115 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2008.

עוד עולה מן הדו"חות, כי הרווח התפעולי של החברה קפץ ב-42% ל-400 מיליון שקל ברבעון השני מ-280 מיליון שקל ברבעון המקביל. כאמור, הרווח מפעילות הדלקים בארה"ב זינק ב-208% ל-97 מיליון שקל ברבעון. כמו כן, פעילות הדלקים באירופה הניבו לדלק פטרוליום רווח של 41 מיליון שקל ברבעון השני, בדומה לרבעון המקביל.

"בית הזיקוק בטקסס חזר לפעילות מלאה בעקבות שיפוץ מקיף שנערך בו לאחר השריפה במקום, אשר גרמה להשבתתו במהלך כל הרבעון הראשון וחלק מהרבעון השני של שנת 2009", אמר המנכ"ל אסי ברטפלד. "השיפור בפעילות של החברות המרכיבות את דלק פטרוליום יוצרות בסיס איתן להמשך מגמת הגדלת הרווחיות שלהן ושל כל קבוצת דלק כבר בעתיד הקרוב".