הותר לפרסום: נעצר תושב טירה שניסה להתנקש בחיי הרמטכ"ל

בית המשפט המחוזי מרכז התיר לפרסום כי חוקרי המשטרה והשב"כ עצרו בחודש שעבר תושב טירה שגוייס לחיזבאללה בעת שבילה במחנה קיץ במרוקו והונחה לאסוף מידע כדי להתנקש בחיי אשכנזי

הותר לפרסום: תושב טירה כבן 23, חבר בתנועת בל"ד, נעצר בחשד שגויס ע"י חיזבאללה כדי לאסוף מידע במטרה להתנקש בחיי הרמטכ"ל, גבי אשכנזי.

בתום חקירה שנוהלה במשטרה ובשב"כ הוגש היום כתב האישום נגד החשוד, ראוי סולטני, שנעצר בחודש שעבר. כתב האישום מייחס לו עבירות של מסירת ידיעה לתועלת האויב, מגע עם סוכן חוץ וקשירת קשר לביצוע פשע.

בחקירותיו בשב"כ ובמפלג הביטחוני-כלכלי ביאחב"ל, מסר סולטאני כי באוגוסט 2008 יצא למרוקו מטעם תנועת בל"ד להשתתפות במחנה קיץ "מח'יים א-שבאב אל קוומי אל ערבי" מחנה רב לאומי ערבי, המתקיים מידי שנה במדינות שונות. יחד עימו יצאו מישראל למחנה צעירים וצעירות נוספים חברי התנועה.

במחנה השתתף גם סלמאן חרב, פעיל חיזבאללה לבנוני שיעי בן 26, שיצר קשר עם משתתפים מישראל. סלמאן חרב נפגש אישית עם קבוצת צעירים ישראלית, הציג עצמו כפעיל חיזבאללה, הרצה בנושא "המאבק" ואף הציג קטעי וידאו מרשת "אל מנאר" בנושא מלחמת לבנון השנייה.

בחקירתו הודה סולטאני כי במהלך הפגישות שקיים עם סלמאן חרב במחנה במרוקו, מסר כי יש ברשותו מידע על הרמטכ"ל אשכנזי.

סולטאני המשיך לעמוד בקשר עם סלמאן גם לאחר שחזר לישראל מהמחנה, הן באמצעות טלפון והן באמצעות האינטרנט (דרך אתר "פייסבוק"). בדצמבר 2008 הוא טס לפולין על מנת להיפגש עם מפעיל מפעיל נוסף מהחיזבאללה המכונה "סאמי". בפגישתו עם "סאמי" בפולין גויס סולטאני לחיזבאללה, ובמסגרתה מסר את המידע שאסף על הרמטכ"ל ועל דרכים אפשריות לפגיעה בו, זאת לאור העובדה כי סולטאני נהג להתאמן בחדר כושר בקאנטרי קלאב בכפר סבא, בו נהג להתאמן גם אשכנזי עצמו.

בנוסף למידע זה, התבקש סולטאני ע"י "סאמי" לאסוף מידע על אישים בכירים נוספים ועל בסיסי צה"ל בישראל. לאחר חזרתו מפולין, המשיך סולטאני לעמוד בקשר עם סלמאן חרב ו"סאמי". במקביל לחקירתו של סולטאני נחקרו בשב"כ ובמשטרה צעירים נוספים שהשתתפו במחנה ואף הם היו בקשרים במהלך המחנה עם סלמאן, פעיל החיזבאללה. לאחר שהכחישו קשרים עדכניים עם גורמי חיזבאללה ולאחר שהוזהרו מהמשך המגעים עם חיזבאללה, הם שוחררו לבתיהם.

אביו של סולטאני, עו"ד במקצועו אשר גם מייצג אותו בתיק זה, הכחיש בראיון לגלי צה"ל את העבירות המיוחסות לבנו וטוען כי השב"כ "תפר לו תיק". לדבריו, "ב-10 באוגוסט עשו חיפוש בבית ועצרו אותו. במשך שנה הבן שלי היה במעקב של שירותי הביטחון ועקבו אחרי השיחות שלו והמיילים שלו. במקום לתפוס אותו מייד ולחנך אותו הם חיכו עד שהם תפרו את התיק".