בשורה טובה לדנקנר ולנייר חדרה: יוטל היטל על יבוא נייר חום

זאת בניגוד לעמדת הממונה על ההגבלים העסקיים ■ ההיטל יעמוד על 52-67 אירו לטון, בהתאם לגובה ההיצף המיוחס לכל יצרן אירופאי

על רקע הפנים הקודרות של לב לבייב, בעל השליטה באפריקה ישראל , ישנו לפחות טייקון אחד במשק שבהחלט יכול לחייך היום - נוחי דנקנר. משרד התמ"ת הודיע היום כי הוא צפוי לפנות בימים הקרובים אל מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, כדי שהאחרון יטיל היטל זמני על יבוא נייר חום ממדינות האיחוד האירופי. ההיטל יעמוד על 52-67 אירו לטון, בהתאם לגובה ההיצף המיוחס לכל יצרן אירופאי.

איך כל זה קשור לנוחי דנקנר? הטייקון הישראלי הוא הבעלים של "נייר חדרה ", שפנתה בינואר האחרון בתלונה למשרד התמ"ת, לפיה קיים לכאורה "היצף יבוא" של נייר חום המגיע ממדינות האיחוד האירופי. לאחר הגשת התלונה נפתחה חקירה בעניין על ידי הממונה על היטלי הסחר במשרד, ראובן פסח, וזה הגיש לאחרונה את ממצאי הביניים של החקירה. ממצאים אלה מצביעים על כך שמוצרי נייר חום המיובאים ממדינות האיחוד האירופי יצרו היצף שגורם ל"נזק ממשי לענף היצרני המקומי" כדברי הודעת המשרד. פסח ציין כי משמעות ממצאי הביניים היא שהתעשייה המקומית היא תחרותית ויעילה יותר מהיבוא.

ההחלטה של משרד התמ"ת התקבלה למרות שהממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, הבהירה לאחרונה כי היא מתנגדת להטלת ההיטל על יבוא נייר חום. קן סבורה כי "נייר חדרה" מהווה מונופול מקומי, ולכן פגיעה ביבואנים היא פגיעה בצרכנים שכן ייתכן כי מחירי הקרטונים יעלו בעקבות מהלך שכזה.

על פי החוק מוסמך הממונה לקבוע אמצעי ביניים להגנת התעשייה המקומית עד להשלמת החקירה. לאחר השלמת החקירה יוחלט האם להטיל היטל קבוע על היבוא,כאשר מהלך כזה טעון אישור של שר האוצר ושל ועדת הכספים של הכנסת.