קרן גאיה של דני פישמן ואמיר ירושלמי רכשה בתים בניו ג'רזי ב-22 מיליון ד'

הפרויקט, שנרכש מחברת ניהול נכסים, מניב דמי שכירות המשקפים תשואה שנתית של כ-14% על ההשקעה ■ "כאשר שווקי הנדל"ן יתאוששו, וכאשר המערכות הפיננסיות ישובו לממן עסקאות נדל"ן, פרויקטים מסוג זה יהוו מוקד עניין אטרקטיבי"

קרן השקעות הנדל"ן גאיה (Gaia), בניהולם של דני פישמן ואמיר ירושלמי, מנצלת את משבר הנדל"ן בשוק האמריקני, ומבצעת עסקה ראשונה מאז הקמתה. הקרן רכשה את הזכויות בפרויקט מגורים הכולל 123 בתים ברמה Class A בניו ג'רזי, ארה"ב, תמורת 22 מיליון דולר (כ-179 אלף דולר לדירה).

הפרויקט שהינו מסוג MultiFamily (נכסי מגורים להשכרה), שופץ לאחרונה בהשקעה של מיליוני דולרים והוא אוכלס באפריל. הפרויקט, שנרכש מחברת ניהול נכסים, מניב דמי שכירות המשקפים תשואה שנתית של כ-14% על ההשקעה, לאחר ניכוי הוצאות ניהול הפרויקט והריבית לבנק. לצורך מימון העסקה קיבלה קרן גאיה הלוואת נון-ריקורס מבנק בארה"ב בשיעור של כ-75% מסך ההשקעה.

מוריס טאון

הפרויקט נמצא במחוז מוריס טאון (Morristown) בניו ג'רזי, המונה כחצי מיליון תושבים. מוריס טאון הינו פרבר מבוסס של ניו ג'רזי שבו מתגוררת אוכלוסיה משכילה בעלת רמת הכנסה גבוהה מהממוצע והוא ממוקם כ-60 ק"מ ממנהטן. מרכז העסקים במוריס טאון הינו מוקד תעסוקה ובו משרדים של מספר חברות ענק כגון קולגייט פאלמוליב, מטלייף, באייר, וכן חברות ביטוח גדולות ופירמות עורכי דין אמריקניות מובילות.

קרן גאיה הוקמה בתחילת 2009. הקרן מתמקדת ברכישת נכסים ממלווים במצוקה או ממלווים ומוסדות פיננסיים אשר צברו מלאי של נכסים. השותפים והמנהלים בקרן גאיה, דני פישמן לשעבר מנכ"ל משותף של קבוצת תמיר פישמן ואמיר ירושלמי נשיא ומנכ"ל Vision Real Estate Group, מסרו היום כי "הפרויקט נרכש במחיר הנמוך בכ-40% ממחירו לפני כשנתיים. כאשר שווקי הנדל"ן יתאוששו, וכאשר המערכות הפיננסיות ישובו לממן כבשגרה עסקאות נדל"ן, פרויקטים מסוג זה יהוו מוקד עניין אטרקטיבי למשקיעי נדל"ן ולגופים פיננסיים, והדבר יאפשר לנו ליהנות מרווח הון גבוה בעתיד".