לינדנשטראוס נועד עם פישר לקבלת הסבר על ההדחה בפועלים

מבקר המדינה ביקש מהנגיד להציג את עמדתו בסוגיה - לפני שיחליט אם לפתוח בבדיקה רשמית ועצמאית נגד הנגיד ■ השניים גם דנו בהשגותיו של המבקר על ההסדר שהושג בין נתניהו לפישר - ולפיו יפחתו סמכויותיו של משרד האוצר בפיקוח על שכר העובדים בבנק

פרשת ההדחה של דני דנקנר מראשות דירקטוריון הפועלים חוזרת ללשכה של מבקר המדינה: אחר הצהריים נפגש מבקר המדינה לינדנשטראוס עם הנגיד פישר כדי לקבל הסברים על התנהלותו בפרשה.

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, צפוי לבצע בדיקה בפרשת הדחת דני דנקר מהבנק. כך מעריכים גורמים מקורבים לנושא. כמו כן, המבקר עשוי להיפגש בנושא עם יו"ר הבנק לשעבר, דני דנקנר.

לינדנשטראוס נפגש הערב עם נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, עם המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, ועם מנכ"ל בנק ישראל, חזי כאלו, בעניין תלונתה של בעלת השליטה בבנק הפועלים, שרי אריסון.

אריסון התלוננה בפני המבקר, על התנהלות הבנק בנושא הדחתו של דנקנר. אריסון טענה בין היתר, כי הנגיד והמפקח לא העבירו לה את כל המידע בנושא הדחתו של דנקנר - לה וליועציה. כן טענה, כי הבנק הדליף מידע לתקשורת באופן מכוון. המבקר קיבל בזמנו מסמכים מאריסון, וכן קיבל את תשובת הבנק, ואולם הדבר לא סיפק אותו.

הפגישה שנערכה הערב, התבקש פישר לתת הסברים נוספים בנושא זה. לטענת הנגיד והמפקח, הם מנועים מלמסור למבקר מסמכים מסויימים בשל סודיות בנקאית ואולם המבקר לא מקבל את הטענה הזו.

ההערכות הן, כי המבקר יחליט להיכנס לעובי הקורה ולבצע בדיקה. המבקר הודיע הערב לפישר, כי יחליט בימים הקרובים האם לפתוח בחקירה של הנושא, אם לאו.

על שולחנו של המבקר מצויים מספר נושאים הקשורים לבנק ישראל. בין היתר בדק את נושא התנהלות הפיקוח על הבנקים בנושא המחיקות שביצע בנק הפועלים בעקבות השקעות בסאב-פריים. בעניין זה המבקר שלח כבר טיוטות למבוקרים מקרב בנק ישראל, ובראשם רוני חזקיהו.