גזית גלוב תרוויח 1.25 מיליארד ש' מהמרת מניות אטריום

החברה תמיר אג"ח ואופציות למניות ותעלה להחזקה של 29.1% בחברה ■ גזית גלוב תיהנה גם מחלוקת דיבידנד מיוחס שיניב לה 300 מיליון שקל וממדיניות חלוקת דיבידנד חדשה שנקבעה עם אטריום

חברת הנדל"ן גזית גלוב , שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל, ממירה את כל האג"ח להמרה וכתבי האופציות שברשותה למניות אטריום שבשליטתה, מה שיגדיל את החזקותיה החברה ויניב לה רווח הון של 1.25 מיליארד שקל.

אטריום היא חברת נדל"ן אוסטרית אותה רכשה גזית גלוב במארס אשתקד ביחד עם CPI, קרן להשקעות בנדל"ן של סיטיגרופ. במעמד הרכישה הודיעה כי בכוונתה לרשום את מניותיה למסחר גם בבורסת אמסטרדם, ואכן כך קרה בחודש שעבר. משקיעי אטריום אמנם לא יאהבו את המהלך בגלל הדילול של בעלי המניות הקיימים, אך התמורה של גזית גלוב ברורה: רווח הון בשילוב עם הגדלת ההחזקה באטריום.

כעת, משתמיר גזית גלוב את האג"ח והאופציות שברשותה למניות, היא תחזיק ב-29.1% ממניות אטריום ומזכויות ההצבעה ויחד עם CPI הן יחזיקו יחד ב-48.6% ממניות החברה. בכך, יעלה שיעור ההחזקה של גזית גלוב באטריום מ-12.5% בהון המונפק ו-19.1% בזכויות ההצבעה.

"בשנה שלאחר רכישת אטריום נבנתה תשתית ניהולית חדשה ומקצועית בראשותה של רחל לוין במקביל לקבלת ריבית שוטפת של 10.75% על השקעתנו", אומר רוני סופר, ממלא מקום מנכ"ל גזית גלוב. "הנהלה זו פעלה ליישומה של תוכנית התייעלות כוללת בחברה והיום אנו עדים לחלק מהפירות של מאמציה, כאשר בין היתר אטריום צמצמה את פעילות הפיתוח בכ-90%, ביצעה רכישה עצמית של אג"ח בדיסקאונט משמעותי, השלימה רישום למסחר בבורסה מובילה באירופה (Euronext) וכמו כן החליטה על אימוץ מדיניות דיבידנד רבעונית".

גזית גלוב ו-CPI ימסרו לאטריום את כל אגרות החוב להמרה של אטריום שבבעלותן, הוניתנות להמרה למניות עד לחודש אוגוסט 2015, במחיר המרה של 9 אירו. כמו כן, הן ימסרו את כל כתבי האופציה למניות אטריום שבבעלותן, הניתנים למימוש למניות עד לחודש אוגוסט 2012, במחיר מימוש של 7 אירו. גזית גלוב תקבל בתמורה 79.6 מיליון מניות אטריום, אשר תירשמנה למסחר בבורסת Euronext באמסטרדם ובבורסת וינה תוך חצי שנה.

עוד נקבע בהסכם, כי אטריום תחלק דיבידנד מיוחס של חצי אירו למניה תוך 30 יום מהשלמת העסקה, כך שגזית תקבל בחלוקה זו כ-300 מיליון שקל. בהסכם נקבעה גם מדיניות דיבידנד של אטריום, במסגרתה תחלק החברה 0.12 אירו למניה בשנה על בסיס רבעוני. גזית גלוב, שסגרה את הרבעון השני עם הון עצמי של 3.9 מיליארד שקל, צפויה לרשום גידול בהון העצמי ל-5.2 מיליארד שקל בעקבות העסקה.

"גזית גלוב שמה יהבה על אטריום", אומר יובל בן-זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים. "בעקבות העסקה הופכות מניות אטריום להחזקה השנייה בגודלה בתיק ההשקעות של גזית גלוב. איך שלא נהפוך את זה, מדובר בהצפת ערך משמעותית לגזית גלוב".

"כניסתנו לאטריום נעשתה בעת ההשקעה דרך אג"ח להמרה, מהלך שבעיננו היה נכון והכרחי עד להשגתם של מספר יעדים עיקריים שראינו לנגד עיננו", הוסיף סופר. "היום, עם השגתם של חלק מהיעדים ויחד עם העובדה שההשקעה הייתה בבסיסה למטרה של בעלות ("Loan to own"), אנו שמחים לבצע את ההחלפה ורואים בכך הבעת אמון בהנהלת אטריום".