דיווח: קרדיט סוויס שוקל לרכוש נכסי קרנות הגידור של מסירו

היקף הנכסים מסתכם ב-11 מיליארד דולר ■ קרדיט סוויס כבר מנהל היום קרנות גידור בהיקף 15 מיליארד דולר

קרדיט סוויס , הבנק השוויצרי בו מחזיקה כור של נוחי דנקנר כ-2.1% מהון המניות, ניהל מגעים ראשוניים עם חברת הפיננסים מסירו (Mesirow) לצורך רכישת קרנות הגידור שלה שמנהלות נכסים בהיקף 11 מיליארד דולר. כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג.

קרדיט סוויס מנהל בעצמו קרנות גידור בהיקף 15 מיליארד דולר, כך שרכישה זו כמעט ותכפיל את היקף הנכסים שהבנק מנהל בקרנות הגידור. לפי הדיווח, מדובר במגעים ראשוניים בלבד ואין כלל ודאות שהם יבשילו לכדי עסקה של ממש.

כור, שאת הרפתקת ההשקעה בקרדיט סוויס החלה לפני יותר משנה, רשמה רווחי עתק של 1.37 מיליארד שקל ברבעון השני. הרווח הושג הודות לקניות והמכירות של מניית קרדיט סוויס, אשר הניבו לכור רווח של 1.6 מיליארד שקל ברבעון השני לבדו.

מוקדם יותר השבוע דיווחה כור כי הגדילה את ההשקעה בקרדיט סוויס ל-25.17 מיליון מניות בסכום השקעה מצטבר של 4.13 מיליארד שקל, מתוך כ-6 מיליארד שקל שהקצתה לעצמה. כור צפויה לרשום רווח של כ-340 מיליון שקל ברבעון השלישי ממכירת מניות קרדיט סוויס במהלך הרבעון, וכמו כן היא מורווחת "על הנייר" בכ-800 מיליון שקל נוספים.

בנק קרדיט סוויס הוקם ב-1856 ושווי השוק שלו כיום עומד על כ-57 מיליארד דולר. את הרבעון השני סגר הבנק עם עלייה של 11% בהכנסות ל-8.1 מיליארד דולר ורווח נקי של 1.38 דולר למניה, אשר עקף את התחזיות המוקדמות שעמדו על 81 סנט למניה. לפי קונצנזוס תחזיות האנליסטים, הבנק צפוי להרוויח השנה 4.41 דולר למניה - הערכה גבוהה יותר לעומת תחזית ל-2.67 דולר למניה לפני כשלושה חודשים. בהתבסס על תחזית רווח זו, המניה נסחרת לפי מכפיל של 11 על הרווח הצפוי השנה, בעוד שמכפיל הרווח הממוצע בענף הינו 17.5.