גרנית במו"מ לרכישת מתקן ההתפלה בפלמחים ב-54 מיליון ש'

גרנית הכרמל מעוניינת לרכוש אחזקות אוסיף בקונסורציום ויה מאריס, לפי שווי פרויקט של 244 מיליון שקל ■ מנכ"ל גרנית הכרמל, יוסי זינגר: "העסקה תואמת את אסטרטגיית הצמיחה בתחום המים לשם התמודדות יעילה עם המשבר הלאומי בתחום"

גרנית הכרמל מנהלת מו"מ לרכישת אחזקות אוסיף בקונסורציום ויה מאריס אשר מנהל את מתקן ההתפלה בפלמחים, ב-54 מיליון שקל. כיום שותפות בקונסורציום GES מקבוצת גרנית הכרמל (27.9%), תהל (27.9%), אוסיף (22.1%) וצינורות המזרח התיכון מקבוצת גאון אגרו (22.1%). השווי הנדון במו"מ משקף לפרויקט שווי של 244 מיליון שקל.

הקונסורציום זכה ב-2002 במכרז של המדינה לתכנון, מימון, הקמה והפעלה של מתקן ההתפלה בפלמ"חים והוא מפעיל את המתקן משנת 2007. התכנון המקורי היה שהמתקן יספק 30 מיליון מ"ק מים מותפלים בשנה, אולם בדצמבר 2008 נחתם הסכם בין המדינה לבין ויה מאריס להרחבת מתקן ההתפלה ולהגדלת תפוקת המים המותפלים שהוא יספק ב-15 מיליון מ"ק לשנה. לכן, בסך-הכל יספק המתקן 45 מיליון מ"ק מים מותפלים בשנה.

לדברי מנכ"ל קבוצת גרנית הכרמל, יוסי זינגר, "העסקה תואמת את אסטרטגיית הצמיחה שהקבוצה הציבה לעצמה להתרחבות בתחום המים. אנו מצפים לקבלת אישור המדינה להכפלת כושר ההתפלה של המתקן, וזאת לשם התמודדות יעילה עם המשבר הלאומי בתחום המים, שאנו רואים בה צו השעה".