גולף, מאחורייך: כיתן משקיעה 5 מיליון שקל במותג KITAN HOME

כיתן מגבירה את התחרות מול גולף, נכנסת לתחום כלי הבית ומקימה בשלב ראשון 14 חנויות בקונספט "שופ אין שופ" בסניפי המשביר לצרכן ■ תשיק שני תתי-מותגים נוספים - "כיתנצ'יק" לילדים ותינוקות ו"כיתן דקו" למוצרי נוי

כשנה אחרי יציאת המותג כיתן מחנויות רשת גולף, התחרות בין שתי החברות של קבוצת IDB עולה מדרגהף כיתן הכריזה בסוף השבוע האחרון על כניסתה לתחום כלי הבית והשיקה את המותג KITAN HOME בהשקעה של 5 מיליון שקל.

מדובר בשיתוף-פעולה בין כיתן, חברת הומטקס והמשביר לצרכן, כאשר הומטקס אחראית לייצור ומשמשת כזכיינית של כיתן.

בשלב הראשון חונכת החברה 14 חנויות בקונספט "שופ אין שופ" בתוך סניפי המשביר לצרכן, בשטח של 80 מ"ר כל אחת. בהמשך מתכוונת החברה להכניס את מותג כלי הבית גם לרשת חנויות כיתן.

רשת כיתן מונה היום 7 חנויות. לדברי מנכ"לית כיתן, אסתר אלדן, עד סוף 2010 הרשת תפתח 13 חנויות נוספות בהשקעה של למעלה מ-7 מיליון שקל.

"אנחנו מאמינים שמי שמכיר את המותג כיתן כמותג עם אמינות ויופי, ימצא אותו גם בשולחן במטבח", אומרת אלדן. לדבריה, בכוונת החברה להשיק שני תתי-מותגים נוספים - את תת-המותג "כיתנצ'יק" לילדים ותינוקות, ואת "כיתן דקו" למוצרי נוי.

בהתייחס לתחרות עם גולף אומרת אלדן: "בתחום הטקסטיל אנחנו מתחרים של גולף כבר הרבה זמן. גולף הלכה ל'פרייבט לייבל', ואנחנו מייצרים עבורה 'פרייבט לייבל' כמו לאחרים. לגולף יש אסטרטגיה של מכירת מותג הבית שלהם, גולף אנד קו, בלבד - ולכן זה לא התאים לנו. הלכנו למשביר כי המשביר מחזיק מותגים אחרים על רצפת המכירה שלו. אין ניגוד. לנקום ולוריאל יוצאים מאותו בית".

* הדבר לא יעורר מתח בין החברות?

"לא. אנחנו גם יושבים במשרדים סמוכים".

גידול במכירות כלי בית

לדברי מנכ"ל רשת המשביר לצרכן, אסף בן-דב, מכירות כלי הבית ברשת רשמו ברבעון האחרון גידול של 27%. "המחלקה הזו מהווה את אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים ביותר של הרשת. פרט אלינו, עולם הבית כמעט ולא מיוצג בפריים לוקיישן בקניונים", אומר בן-דב.

לדבריו, בכוונת הרשת להרחיב את רצפת המכירה למוצרים לבית על חשבון מחלקות האופנה. "אנחנו מזהים במחלקות הבית את היתרון שלנו במכירות וברווחיות ואת היתרון התחרותי. שאלו איך נקבל את ההתמודדות עם 'פוקס הום', אז הנה תשובה אחת. יכול להיות שזה גם יקל עלינו את התחרות עם H&M, אבל זה בעיקר יקל על המשביר לצרכן".

לדבריו, בכוונת הרשת להרחיב את פעילותה גם לתחום עולם התאורה, עולם הספא ומוצרים לאמבטיה.