העבריין שלום דומרני ו-14 מאנשיו נעצרו בחשד להלבנת הון

דומרני נחשב ליעד מספר 1 של המשטרה באזור הדרום ■ בין היתר פשטו החוקרים על 'ציינג' בסט" באשקלון, מוסד פיננסי למתן שירותי מטבע, שעל-פי החשד שימש כ"בנק" של ארגון הפשיעה של דומרני

משטרת ישראל פשטה הבוקר (ג') על ארגון הפשיעה של העבריין שלום דומרני, השולט בדרום הארץ. דומרני עצמו נעצר, בין היתר בחשד להלבנת הון של מיליוני שקלים. יחד עימו נעצרו 14 מחיילי הארגון בדרגים שונים. דומרני נחשב ליעד מספר 1 של המשטרה באזור הדרום.

בפשיטה הבוקר השתתפו למעלה מ-220 בלשים וחוקרים מהיחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) ויחידות להב 433, בסיוע מפקחי יחידת נותני שירות מטבע במשרד האוצר וחוקרי רשות המסים. הם עצרו 8 חשודים ועיכבו לחקירה 6 מעורבים נוספים. במשטרה אומרים כי צפויים מעצרים נוספים בפרשה.

הפשיטה בוצעה בתום חקירה סמויה שארכה למעלה משנה. בין היתר פשטו החוקרים על "ציינג' בסט" באשקלון, מוסד פיננסי למתן שירותי מטבע, שעל-פי החשד שימש כ"בנק" של ארגון הפשיעה של דומרני.

במקביל, צוותי מעצרים של בלשי היאל"כ ויחידות 433 פשטו על בתי חשודים המזוהים עם ארגון הפשיעה, במושב עוצם, באשקלון, בבת-ים ובראשון-לציון, תוך שהם מסתייעים בחבלנים ובכלבים לזיהוי סמים וחומרי נפץ.

מהחקירה עלה החשד כי עסק הצ'יינג המנוהל החל ממאי 2007 על-ידי אחיינו של שלום דומרני, שימש לביצוע עבירות הלבנת הון בהיקף של מיליוני שקלים. מממצאי החקירה עלה כי קיימים מספר לקוחות "קבועים" המבצעים פעולות ניכיון צ'קים בצ'יינג', ועסקאותיהם מדווחות לרשות לאיסור הלבנת הון על שמות אנשים אחרים, וזאת בכדי להסוות את זהות מקבלי השירות האמיתיים.

ערב החקירה הגלויה הוצאו צווי הקפאה ותפיסת רכוש בבית המשפט המחוזי בבאר-שבע, ונתפס רכוש רב במסגרת הליכי החילוט, לרבות מכוניות, טרקטורונים ובתי עסק.

בשעות הצהריים יובאו החשודים להארכת מעצר בבית משפט השלום בתל-אביב. את החקירה מלווה המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.