מכה ל-Bwin, ועוד מכה קטנה בכנף לאתרי ההימורים המקוונים

בית המשפט של האיחוד האירופי פסק כי המונופול שמוענק לאתרי ההימורים הממשלתיים הוא חוקי; בפורטוגל נאלצה Bwin להתקפל ולסיים את הקשר עם התאחדות הכדורגל הפורטוגלית

בית המשפט של האיחוד האירופי בבריסל דחה היום את הערעור של חברת ההימורים Bwin ושל ההתאחדות לכדורגל בפורטוגל, כנגד ההחלטה למנוע מחברת ההימורים לפעול בתוך פורטוגל.

בית המשפט קבע כי הסכם החסות של חברת ההימורים Bwin עם ההתאחדות לכדורגל בכדורגל בפורטוגל יבוטל (כפי שקבע בית המשפט בליסבון), ובנוסף לא תהיה החברה רשאית לפרסם בתחומי המדינה. העניין היותר משמעותי הוא הקביעה של בית המשפט בבריסל, לפיו המנופול שנותנות מדינות לחברות הימורים מטעמן, הוא חוקי. חברות הימורים "ממשלתיות" (דוגמת הטוטו-ווינר בישראל), יוכלו על פי התקדים הזה למנוע כניסה של חברות הימורים לא חוקיים שיושבות במקומות דוגמת גיברלטר ומלטה.

Bwin חתמה על חסות עם הליגה בפורטוגל לשלוש שנים, במסגרתו היתה אחת מהספונסריות הרשמיות של הליגה, זכתה לפרסום על מדי השחקנים ובאצטדיונים וקיבלה פרסום באתר האינטרט של הליגה. ב-2007 קבע בית המשפט בפורטוגל כי ההסכם עם Bwin יבוטל.

הנתח המשמעותי ביותר כיום בפרסום בספורט הוא של חברות הימורים מקוונות. Bwin היא הספונסרית הרשמית בין היתר של מועדוני כדורגל כריאל מדריד, מילאן ובאיירן מינכן, והיא מחזיקה בשיתופי פעולה עם פיב"א והמוטוג'יפי (אליפות העולם באופנועים). בגרמניה, בחלקים רבים במדינה, נאסר לפרסם אתרים לא חוקיים בעת משחקי כדורגל, ו-Bwin נאלצה בשל כך להפסיק את החסות שנתנה לוורדר ברמן.

ההחלטה של בית המשפט בבריסל קובעת למעשה כי במידה וריאל מדריד תגיע למשחק במסגרת הצ'מפיונס ליג בפורטוגל, היא תיאלץ למחוק מחולצות השחקנים את Bwin. בהסתכלות רחבה יותר, מעניין יהיה לראות כעת אילו מדינות יחליטו לפעול על פי התקדים של בית המשפט האירופי ולאכוף את המונופול שהעניקו לחברות הממשלתיות.