בעקבות הזינוק במחיר הזהב: באריק גולד מגייסת 3.5 מיליארד דולר

העניין המחודש בזהב מצד המשקיעים נובע כנראה מחולשת הדולר ומשיעורי הריבית הנמוכים, שהגבילו את התשואות על הכסף המזומן ועל אחזקות נזילות אחרות

באריק גולד תגייס עד 3.5 מיליארד דולר בהנפקת מניות שעתידה לחסל את רוב חוזי גידור הנותרים שלה. יצרנית הזהב הגדולה בעולם תהיה חשופה אז לשינויים בשוק המחירים של המתכות היקרות. החברה, הפועלת מטורונטו, הודיעה על המהלך כמה שעות אחרי שמחיר הזהב עבר את המחסום של אלף דולר לאונקייה בפעם הראשונה מאז מארס 2008.

העניין המחודש בזהב מצד המשקיעים נובע כנראה מחולשת הדולר ומשיעורי הריבית הנמוכים, שהגבילו את התשואות על הכסף המזומן ועל אחזקות נזילות אחרות.

בבאריק הסבירו את המהלך ב"תחזית החיובית מאוד של שוק הזהב". לטענת החברה, "בשנים הבאות צפויה הקלה מוניטרית ופיסקלית בהיקף גדול. משמעות הדבר הוא סיכון מוגבר לאינפלציה גבוהה והשפעה שלילית בעתיד על ערך המטבעות בעולם". החברה גם הצביעה על היחס הבריא בין ההיצע לביקוש בשוק המתכות.

עם זאת, כמה אנליסטים מזהירים שהעלייה הנוכחית במחיר הזהב עלולה להכיל למעשה את זרעי הנפילה הבאה. לדבריהם, העלייה מעודדת ייצור רב יותר באיכות נמוכה וירידה בצבירת הזהב בקרב משקיעים פרטיים.

קבוצת בנקים ובראשם RBC קפיטל מרקטס, מורגן סטנלי וג'יי.פי מורגן, הסכימו לקנות את המניות המונפקות במחיר 36.95 דולר האחת, והדבר מדלל למעשה את הון המניות הקיים של החברה בכ-8.3%. ההודעה פורסמה אחרי סגירת השווקים. לפני הסגירה, נפלו מניות באריק בכמעט 2% לרמה של 39.30 דולר.

לדברי החברה, הכנסות ההנפקה ישמשו לחיסול כל חוזי המחיר הקבוע בתחום הזהב ב-12 החודשים הקרובים, כמו גם של חלק מחוזי המחיר הצף. החברה הודתה כי לפי החוזים הנותרים, היא עדיין תידרש לספק את הזהב במחיר הקבוע, כשהיא צפויה להטבות או "קנסות" אם תעלה או תרד ממנו. המחירים הנוכחיים של גידור הזהב מכסים 9.5 מיליון אונקיות - כמות גדולה הרבה יותר מזו שצפויה באריק לייצר בשנה הבאה, 7.7 מיליון עד 8.1 מיליון אונקיות.