הקץ להשמנת יתר? על-פי חברה אמריקנית, התשובה חיובית

מניית חברת ויווס, הנסחרת בנאסד"ק, מזנקת לאור הודעה כי תרופה שבבעלותה יעילה כנגד השמנת יתר ■ פציינטים שמנים, אשר טופלו במשך שנה בתרופה, איבדו בממוצע 14.7% ממשקל גופם

השמנת יתר (Obesity) היא אחת הרעות החולות של המאה ה-21. תמונות של ילדים שמנים ושבעים אינן זרות לנו וממשלות ומשרדי בריאות בכל העולם שוברות את הראש כיצד להתמודד עם התופעה, שמובילה בין השאר למחלות קשות כמו לחץ דם, סוכרת ושאר חולי. העניין פשוט: זה לא רק המראה - זה עולה המון כסף. ארה"ב לבדה מקדישה 10% מתקציב הבריאות הלאומי שלה לטיפול בנזקי השמנת יתר.

האדם השמן ביותר אי-פעם שתועד היה אמריקני כמובן: ג'ון מינוק מוושינגטון שקל בשיא 635 ק"ג ומת "רזה יחסית" במשקל 362, אחרי דיאטה רפואית חריפה. תעשיית הדיאטות בארה"ב רווחית ביותר: למעלה מ-33 מיליארד דולר מוציאים האמריקנים על מנת לרדת במשקל.

היום (ד') אולי הגיע קץ לסבל השמנים, לפחות בעיניים של חברה אמריקנית בשם ויווס (סימול: VVUS) מקליפורניה, שהודיעה כי תרופה מתוצרתה, העונה לשם Qnexa, "אפקטיבית" למלחמה בהשמנת היתר.

על-פי ההודעה, פציינטים שמנים, אשר טופלו במשך שנה בתרופה, איבדו בממוצע 14.7% ממשקל גופם. הפציינטים, שנטלו את תרופת הדמה של הניסוי (פלסיבו), איבדו רק 2.5% ממשקלם.

האם זה הסוף ועכשיו אפשר לאכול הכל גם אם ה"גנים דפוקים"? ימים יגידו. מנסיון חיים דל, אין תחליף לשמירה על תזונה נכונה (ולא רק מטעמי משקל ומראה כי הרי שום תרופה ל"מלחמה" בהשמנה לא תנקה את הגוף מכל אותם רעלים ושמנים מוקשים) ועל אורח חיים בריא.