הדולר היציג התחזק ב-0.2% ונקבע ב-3.788 שקלים

האירו התחזק ב-0.3% ושערו היציג נקבע ב-5.507 שקלים ■ הבנק המרכזי בבריטניה השאיר את הריבית על כנה - 0.5% ■ החשב הכללי: "הממשלה לא צריכה לפעול בשוק המט"ח"

יומיים לאחר ההתערבות האגרסיבית של נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, בשוק המט"ח המקומי, במסגרתה רכש כ-800 מיליון דולר, הדולר נסחר היום (ה') בהתחזקות מול השקל ושערו היציג נקבע בעלייה של 0.2% ל-3.788 שקלים. האירו נסחר הוא בהתחזקות מול המטבע המקומי ושערו היציג נקבע ב-5.507 שקלים - עלייה של 0.4%.

בזירת המט"ח הגלובלית, מתחזק הדולר מול האירו ב0.1% ל-1.455 דולר. הליש"ט מתחזקת מול המטבע האמריקני ב-0.5% ל-1.661 דולר.

החשב הכללי, שוקי אורן, אמר היום בפני פורום מנהלי הכספים CFO, כי "הממשלה לא צריכה לפעול בשוק המט"ח". "כל הזמן אנחנו שומעים קריאות על הספקולנטים. אני יכול לשאול איך מזהים ספקולנט? יש לו כובע? מהי פעולה ספקולטיבית? האם יודעים באמת שהיא התבצעה? אם לא יהיו ספקולנטים בשוק המט"ח לא יהיה שוק", אמר אורן.

גורם נוסף להיחלשות הדולר בעולם הוא העלייה בתיאבון לסיכון של המשקיעים. התיאבון לסיכון עולה בחודשים האחרונים ברחבי העולם, עובדה הגורמת למשקיעים להסיט השקעות מהאפיק הדולרי, השמרני יחסית, וכן להעביר השקעות לכלכלות השווקים המתעוררים, שהתחילו למצוא חן מחדש בעיניי המשקיעים. כמו כן, הגירעון העצום של הממשל האמריקני, שרק ממשיך לתפוח, גורם לפיחות נוסף של הדולר. אם הריבית בארה"ב תמשיך להיות נמוכה, במיוחד לאור האפשרות כי הבנקים המרכזיים באירופה ובבריטניה יעלו את הריבית, הרי שהדבר יוביל לחולשה נוספת במטבע האמריקני.

בזירת המאקרו, הבנק המרכזי בבריטניה פירסם היום את החלטת הריבית החודשית שלו - הריבית נותרה ברמתה הנוכחית, 0.5% - בהתאם לצפי.

בארה"ב יפורסמו מאוחר יותר מאזן הסחר הבינלאומי לחודש יולי וכן מספר דורשי העבודה השבועי. כמו כן, שר האוצר גייתנר צפוי לשאת נאום בוועידה כלכלית בוושינגטון - נאום שעתיד לעסוק, בין שאר הדבר, בחולשתו של הדולר. ייתכן כי שר האוצר יציע בנאומו דרכים לחיזוק מעמדו של הדולר אל מול אותם גורמים, המשאירים אותו כאמור בשפל שנתי מול המטבעות המובילים.

[לאתר המט"ח]