גייתנר: "הממשל יפחית מעורבותו ותמיכתו בשווקים הפיננסיים"

שר האוצר האמריקני נאם הערב בפני ועדת הפיקוח של הקונגרס על תוכנית החילוץ ■ גייתנר הזהיר כי במהלך ההתאוששות נראה "עליות וירידות חדות מהרגיל" וכי החזרה לצמיחה תהיה הדרגתית

שר האוצר האמריקני, גייתנר אומר הערב בקונגרס: "הממשל נע לכיוון של הפחתת מעורבותו ותמיכתו בשווקים הפיננסיים" והזהיר כי במהלך ההתאוששות נראה "עליות וירידות חדות מהרגיל".

"בעת שאנו עוברים לשלב חדש עליינו להתחיל להוריד חלק מהתמיכה הבילתי רגילה שנתנו למערכת הפיננסית" אמ גייתנר בנאומו בפני ועדת הפיקוח של הקונגרס על תוכנית החילוץשהיקפה 700 מיליארד דולר.

"אנו מצויים כיום במצב בו אנו יכולים לשנות את האסטרטגיה שלנו בעת שאנו מתרחקים מן המשבר - עלינו להגיב להתאוששות בכך שנעבור מהצלת הכלכלה לשלבים של תיקון ובנייה אשר יניחו את הבסיס לצמיחה עתידית".

דבריו של גייתנר נאמרים הערב כמעט שנה מאז התמוטט בנק ההשקעות ליהמן ברדרס.

גייתנר אמר עוד כי החזרה לצמיחה לא תיהיה מהירה, והאיץ בחברי הקונגרס להעביר עד סוף השנה חקיקה אשר מטרתה להקשיח את הפיקוח על השווקים הפיננסיים. "בהינתן הנזקים שנגרמו למערכת הפיננסית, אובדן העושר של משפחות רבות בארה"ב וההסתגלות הנדרשת לאחר תקופה ארוכה של לקיחת הלוואות בעולם כולו, זה ריאלי להניח כי ההתאוששות תיהיה הדרגתית, ויחולו בה עליות ומורדות יותר מהרגיל" אמר.