תקן חדש: יהודה שפר מונה למשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית

שימש עד היום כראש הרשות לאיסור הלבנת הון ■ התפקיד החדש נועד לרכז את הפעילות בתחום האכיפה הכלכלית, תוך שילוב כלים אזרחיים, מינהליים, פיסקאליים ופליליים

ועדת המכרזים של נציבות שירות המדינה בחרה בעו"ד יהודה שפר לתפקיד המשנה לפרקליט המדינה ל"אכיפה כלכלית". התפקיד החדש נועד לרכז את הפעילות בתחום האכיפה הכלכלית, תוך שילוב כלים אזרחיים, מינהליים, פיסקאליים ופליליים.

שפר, ששימש עד היום כראש הרשות לאיסור הלבנת הון, יהיה אחראי כעת על ריכוז פעילות הפרקליטות מול מערכות האכיפה בהיבט של האכיפה הכלכלית, על תיאום תהליכי שיתוף-הפעולה בין הפרקליטויות הפליליות והאזרחיות מול גורמי החקירה במערכות אכיפת החוק השונות, ועל שיפור היכולות המקצועיות של פרקליטים ושל חוקרים בתחום זה.

כמו כן, הוא ירכז את הפעילות ואת עבודת המטה בפרקליטויות המחוז, בוועדה המתמדת למאבק בפשיעה המאורגנת וכן ב"צוותי המשימה" בהיבט הכלכלי, וזאת לצד המשנים לפרקליט המדינה המרכזים את עבודת המטה בתחומם.

בנוסף, שפר יהיה אחראי על גיבוש עקרונות ושיטות עבודה משותפים ועל פיתוח יוזמות חדשות בתחומו. הוא אף יהיה שותף לקבלת החלטות בתיקים בתחום "התקיפה הכלכלית" ויופקד על פיתוח מדדים וכלי מדידה, ניהול פורומים מקצועיים, איסוף ועיבוד נתונים לצורך הערכת מצב וקבלת החלטות, וניהול הבקרה על התנהלות התיקים בתחומו. כן יעסוק בקידום החקיקה הרלוונטית ובהפקת לקחים ותחקירים.

מי יחליף את שפר?

שפר (47), נשוי ואב לשניים, הוא בעל תואר שני במשפטים ובמינהל ציבורי. מאז 2001 עסק בהקמת הרשות לאיסור הלבנת הון, גיוס והכשרת עובדיה, ועמד בראשה עד היום. לפני כן שמש כפרקליט במחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה.

כמועמדים להחליף את שפר ברשות לאיסור הלבנת הון הוזכרו, בין היתר, שמותיהם של מנהל המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, עו"ד גל לברטוב; סגנית פרקליטת מיסוי וכלכלה (תל-אביב), עו"ד טלי נג'ארי; וכן עו"ד דוד פורר, לשעבר פרקליט בכיר במחלקה הפיסקאלית בפרקליטות המדינה ובמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה וכיום עורך דין עצמאי בתחום המיסוי.

בעבר הוזכר גם שמו של עו"ד שוני אלבק, ששימש בעבר כיועץ המשפטי של הרשות לאיסור הלבנת הון, וכיום הוא היועץ המשפטי של רשות ניירות ערך - אם כי לדברי גורמים ברשות ניירות ערך, הדבר אינו עומד על הפרק מבחינתו כעת.

המינוי דורש כשירות לשופט בית משפט מחוזי ו-10 שנות ניסיון בעריכת דין.