שוק העבודה האירופי ממשיך להתכווץ; הבורסות סגרו במגמה מעורבת

הייצור התעשייתי בגוש האירו ירד ב-0.3% ביולי לנסיגה שנתית של 15.9% ■ ג'וזף שטיגליץ, זוכה פרס נובל לכלכלה: "המצב במערכת הבנקאית חמור יותר מב-2007" ■ ירידות באסיה: מדד ניקיי איבד 2.3%

שוקי אירופה שנסחרו במרבית שעות היום בירידות שערים חתמו את המסחר במגמה מעורבת על רקע מגמה דומה שאפיינה את וול סטריט. פרסום נתוני מאקרו בגוש האירו ולאחר שסוכנות הדירוג מודי'ס העריכה כי המגזר הבנקאי יפסיד מאות מיליארדי דולרים כתוצאה מהמשבר הפיננסי העולמי הם שהביאו לחולשה בשווקים האירופיים.

הבנקים הבריטיים צפויים להודיע על הפסדים בסך 240 מיליארד ליש"ט (כ-398 מיליארד דולר) על הלוואות וניירות ערך, דבר שמשקף את החולשה שעדיין שוררת במשק הבריטי. כך מדווחת סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית מודי'ס.

הבנקים בבריטניה צפויים לדווח על הפסד 130 מיליארד ליש"ט בשנה לשנה וחצי הקרובה. ההפסד יצטבר להפסד של 110 מיליארד ליש"ט שרשמו הבנקים מתחילת משבר האשראי, כך עולה מדיווח מודי'ס.

המדדים המובילים באסיה ננעלו בטריטוריה השלילית בהובלת היצואניות היפניות שנפגעו מהתחזקותו של הין ועל רקע ירידת מחירי המתכות והנפט.

"עיתוי נכון הוא חיוני בעבור משקיעים החוששים מתיקון במגמת העלייה, דבר שיוביל לעדכון התמחור של סיכונים" אומרים אנליסטים ב-UBS.

ברקע, ג'וזף שטיגליץ, זוכה פרס נובל לכלכלה, אמר כי ארה"ב נכשלה בנסיונה לתקן את הבעיות במערכת הבנקאית שלה, שאף התגברו לאחר קריסתו של ליהמן ברדרס, שהיה בזמנו בנק ההשקעות הרביעי בגודלו בארה"ב.

"בארה"ב ובמדינות רבות אחרות, הבנקים, הגדולים מכדי ליפול, הפכו לגדולים אף יותר", אמר שטיגליץ בראיון שנערך אמש (א') בפריז, צרפת. "הבעיות חמורות משהיו ב-2007, לפני פרוץ המשבר".

מדד הייצור התעשייתי בגוש האירו ירד ב-0.3% ביולי לנסיגה שנתית של 15.9%. זאת לעומת נסיגה של 16.7% ביוני. אנליסטים בסקר של "תומסון רויטרס" חזו התכווצות של 16.6%. הההתמתנות בהתכווצות בייצור התעשייתי היא תולדה של תוכניות החילוץ הממשלתיות, תוכניות אשר מתקרבות אט אט למיצוי.

דו"ח התעסוקה בגוש האירו לרבעון השני הצביע על כך ששיעור המועסקים ירד ב-0.5% בהשוואה לרבעון הקודם וב-1.8% לעומת החודש המקביל אשתקד.

מדד פוטסי 100 ■ מדד דאקס ■ מדד קאק 40 .

מדד ניקיי 225 איבד 2.3% ל-10,202 נקודות ■ מדד הנג-סנג ירד ב-1.1% ■ מדד שנחאי המשולב עלה ב-1.2% ל-3,026 נקודות ■ מדד S&P/ASX 200 ירד ב-1.4% ל-4,531 נקודות ■ מדד סנסקס 30

בזירת המטבעות, הדולר עולה ב-0.23% ל-90.65 ין לדולר.

עסקה מהותית ל-888: תבנה את הפעילות המקוונת של Harrah's האמריקנית

888, שנסחרת בבורסה הראשית של אנגליה, הודיעה ביום שישי כי חטיבת B2B של החברה (Business Two Business המספקת פתרונות למפעילים אחרים ולא ללקוחות הקצה) חתמה על הסכם עם חברת Harrah's Interactive Entertainment לפיו תספק סל שירותים כולל לבניית פעילות הימורים מקוונים עבור החברה. Harrah's Interactive Entertainment היא חברת בת של ענקית ההימורים Harrah's האמריקנית שעד כה לא פעלה בתחום המקוון.

תחת ההסכם, Dragonfish (כך נקראת חטיבת B2B של 888) תבנה את אתר הפוקר ואתר הקזינו של Harrah's ושניהם יושקו לראשונה באנגליה בתוך כחודשיים. "מדובר בעסקה שמהווה פריצת דרך עבור 888", אומר ל"גלובס" גיגי לוי, מנכ"ל 888. "Harrah's בדקו לא מעט חברות ולבסוף בחרו בנו, וזה מצביע על כך שאסטרטגיית B2B שבנינו עובדת נכון".

עוד בזווית הישראלית; אפ"י פיתוח ירדה בחדות על רקע אסיפת בעלי האג"ח של אפריקה ישראל שנערכה אתמול (א').

פרוייקט הגז הטבעי גורגון קיבל אישור סופי

פרוייקט הגז הטבעי גורגון שבמערב אוסטרליה קיבל את האישור הסופי של ממשלת אוסטרליה - מדובר בפרוייקט המחצבים הטבעיים הגדול ביותר בהיסטוריה של אוסטרליה. הפרוייקט - מיזם משותף של שברון , אקסון מובייל ורויאל דאטש של צפוי לעלות 37 מיליארד דולר ולהתחיל להפיק גז בשנת 2014.

מניית ג'פאן איירליינס עלתה בחדות על רקע אפשרות כי אמריקן איירלינס ודלתא איירליינס ישקיעו בחברת התעופה הגדולה ביותר באסיה לפי הכנסות. החברה הפסידה כ-1 מיליארד דולר ברבעון האחרון והיא מחפשת משקיעים שישפרו את מצבה הפיננסי.

מניות היצוא היפניות הובילו את המגמה השלילית בטוקיו. טויוטה , הונדה , סוני , קנון . "משקיעים מממשים את הרווחים מהעליות האחרונות", אמר אנליסט בבית ההשקעות SMBC פרנד.

מניות האנרגיה והסחורות איבדו גובה בסידני על רקע ירידת מחירי המתכות והנפט. מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה באוקטובר יורד ב-0.9% ל-68.69 דולר לחבית. BHP ביליטון , ריו טינטו , וודסייד פטרוליום .

בזווית הישראלית, שרין טכנולוגיות איבדה גובה ללא כל סיבה נראית לעין.

[לטבלת שערי חליפין]