אירועים, שיתופי-פעולה ודיגיטל: המגזינים מנסים לייצר הכנסות אלטרנטיביות

פוחת הסיכוי שהפרסום בעיתונות יחזור למצבו מלפני המיתון, והמגזינים מחפשים דרכים נוספות לייצר הכנסות ■ בתוכנית: השקעה באירועים ובתערוכות, שיתופי-פעולה עם גופי תוכן וכמובן - השקעה בתוכן ובמסחר באינטרנט

מגזין Fader: חיתוך בהוצאות, בדרך להפוך לדו-ירחון

"הפרינט חווה צלילה היסטרית השנה, והעולם המקוון ועולם האירועים נמצאים במגמת עלייה", אומר אנדי קון, סגן הנשיא הבכיר והמו"ל בפיידר מדיה.

לדברי קון, "פרינט הוא בסופו של דבר עדיין האח הגדול, אבל האחים והאחיות הקטנים גדלים בהתמדה סביבו". מגזין Fader עוסק בעיקר בלייף-סטייל לסוגיו: מוסיקה, אמנות, תרבות, אירועים, אלכוהול והיחסים שבינו לבינה.

לדברי קון, מגזין Fader צפוי לעשות רווח קטן גם בשנת המיתון הנוכחית, וזאת על סמך אזורי הצמיחה הללו וחיתוך מיליטנטי בהוצאות. המגזין, המבטיח למפרסמים תפוצה בתשלום של 95 אלף עותקים, יפרסם 7 גיליונות השנה בדרך להפיכתו לדו-ירחון בשנה הבאה.

"אני לא חושב שהפרינט יחזור לעולם לרמות שלפני המיתון", אומר קון, "האפשרויות החדשות בשיווק הבלתי מסורתי פשוט ישתלטו. כיום קיימים כל-כך הרבה ערוצים בהם יכולים המפרסמים להרגיש בנוח להשתמש".

מגזין Men's Health: עוברים למדפי הספרים וליישומים ב-iPhone

"הפרסום בפרינט של המגזין חשוב באופן יוצא מגדר מהרגיל לסך-כל הכנסותינו", אומר ג'ק אסיג, סגן הנשיא הבכיר לענייני הוצאה לאור ב-Men's Health, מגזין הנהנה מתפוצה של 1.8 מיליון עותקים, "אבל התמזל מזלנו שהיינו גם לפני המיתון מותג עם מקורות נוספים".

מקורות אלה כוללים את מדפי חנויות הספרים, שם מוכר Men's Health לאחרונה את ספרי "אכלו את זה ולא את זה" (Eat This, Not That) שלו. השפעת המיתון על מכירת דפי הפרסום היתה כמובן כאובה, אך גם חינוכית.

"זה לימד אותנו כי יש לנו כמה עסקים אמיתיים כאן", אומר אסיג, "במהלך המיתון נהננו מהצלחה אדירה עם ספרי 'אכלו את זה ולא את זה', הדבר היה רווחי בצורה יוצאת מגדר הרגיל עבור החברה".

הלחץ בחזיתות המסורתיות הוביל גם לריכוז בגישות חדשות העשויות לצמוח במהרה, למשל יישום iPhone המאפשר למשתמשים לקנות תוכן נוסף ישירות או אתר המנויים "המאמן הפרטי של Men's Health.

לדברי אסיג, "הדבר שלמדנו יותר מכל, היה חשיבות הגיוון".

מגזין Make: הפניית משאבים לירידים, גידול במסחר המקוון

לדברי פרן ריילי, מו"לית המשנה ב-Make Media, מגזין Make מכוון לחובבי עשה זאת בעצמך טכנולוגיים, והוא רווחי בגלל תמחור התפוצה שלו. מהדורת הדפוס, הנהנית מתפוצה בתשלום של 125,000 עותקים, עולה 14.95 דולר לעותק בודד ו-34.95 דולר למינוי שנתי.

מייק מתכוון להתאמץ יותר החל בשנה הבאה בתחום מכירת פרסום לכלל ארה"ב, דבר שלא היה בעדיפות ראשונה בתחילה. Make הוא מגזין שעוסק בטכנולוגיה וחידושים, גאדג'טים והמצאות חדשות מתחום הטכנולוגיה. למרות השקעה באתר אינטרנט גדול ומגוון, המגזין סבל במיוחד מפריחה של אתרי אינטרנט רבים שעסקו באותם התכנים - ובחינם.

אבל המגזין בנה כבר מספיק מסלולי הכנסה אחרים. למעלה מ-78,000 איש ביקרו ב"יריד מייקר" (Maker Fair) שנערך בשנה שעברה - עלייה של 20% לעומת השנה שלפני כן, ושילמו 25 דולר עבור כניסה ליום אחד. המסחר המקוון של המגזין מגלם בשנה האחרונה למעלה מרבע מהכנסות המותג.

מגזין Complex: הרווחים באון-ליין עלו על ההפסדים בפרינט

המגזין Complex נהנה מהכנסות דיגיטליות ניכרות תודות לרשת אתרים-שותפים שעימם החל לעבוד באוגוסט 2007. "אנחנו מנסים לטעון שאנחנו המותג הרלוונטי ביותר לגברים צעירים ומגניבים", אומר ריץ' אנטוניילו, המנכ"ל והמו"ל של Complex Media, "פשוט לא היתה לנו ברירה. אבל במקום להילחם בכך, כפי שעושים מגזיני פרינט אחרים, הלכנו על זה".

לדברי אנטוניילו, פרסום הפרינט במגזין (תפוצה של 345,000 עותקים) ירדה בין 10% ל-15% השנה, אך הפרסום הדיגיטלי צומח בקצב דו-ספרתי. "זו הסיבה שיכולנו לצמוח כמותג מדיה. הצמיחה הדיגיטלית כיסתה על הפסדי הפרינט ואף למעלה מכך".

"הרעיון של רשת האתרים הוא שאני יכול לתת לך הכי הרבה אותנטיות עם קבוצת אתרים קטנים יותר", מוסיף אנטוניילו, "בעזרתם, אני יכול לתת לך טווח הישג מאסיבי וממוקד ללקוחות. כל שאר האנשים, שמנסים לבסס אתר אחד בלבד, לא חושבים באמת על המשתמשים שלהם. הם חושבים על המפרסמים".

מגזין The Atlantic: אירועים ושיתופי-פעולה עם גופי תוכן

המגזין The Atlantic אמנם עדיין איננו רווחי, אך ההפסד השנתי שלו צפוי לקטון ב-42% עד 45% השנה, וזאת למרות המיתון. "אלה הולכים להיות הביצועים הפיננסיים הטובים ביותר זה עשור", אומר ג'סטין סמית', נשיא אטלנטיק קונסומר מדיה. המגזין, המציע למפרסמים תפוצה של 450 אלף עותקים, מהווה עדיין את הליבה. אך מירב האסטרטגיה של האטלנטיק נסב סביב גיוון מקורות ההכנסה והפעילות.

המגזין שינה למשל את גישתו לאירועים לפני כמה שנים. כעת האירועים שהוא מנהל הם בתשלום - במקום להוות ערך מוסף למפרסמים שקנו הרבה דפי מודעות. הוא אף מנסה להעביר חלק מנטל ההוצאות לקוראים, המהווים זרם הכנסה אמין יותר מהמפרסמים.

גיוון הפעילות - למשל מיזם משותף עם מכון אספן, במסגרתו מארח המגזין את Aspen Ideas Festival השנתי - עוזר למעשה במשיכת מפרסמים חדשים.

יותר ממחצית מהכנסות הפרסום וכשני-שלישים מההכנסות מאירועים קשורים לתוכניות המשולבות.