תיק השוחד של בכירים בביטוח הלאומי נסגר מחוסר ראיות

הוחלט שלא להעמיד לדין את אילן מורנו, סמנכ"ל לוגיסטיקה וחקירות בביטוח לאומי, ומישל סעדון, שהיה המשנה למנכ"ל, שנחשדו בקבלת שוחד עבור הטיית מכרזים ■ לפני שנה נסגר התיק נגד מנהל אגף הלוגיסטיקה, יוסי ביג'ה

שנתיים לאחר שהמשטרה עצרה בקול תרועה רמה 3 עובדים בכירים במוסד לביטוח לאומי בחשד כי קיבלו שוחד בסך מיליוני שקלים תמורת הטיית מכרזים, הפרקליטות החליטה לסגור את התיק מחוסר ראיות מספיקות.

הפרקליטות החליטה שלא להעמיד לדין את אילן מורנו, סמנכ"ל הלוגיסטיקה והחקירות בביטוח הלאומי, ומישל סעדון, שהיה המשנה למנכ"ל ויו"ר ועדת המכרזים העליונה. לפני כשנה הוחלט לסגור את התיק נגד מנהל אגף הלוגיסטיקה, יוסי ביג'ה.

החשד נגד בכירי הביטוח הלאומי היה כי הם מסרו מידע פנימי לאדם רביעי על מתמודדים במכרזי הביטוח הלאומי, וזה פנה לאחד מהם והבטיח לו זכייה תמורת "דמי תיווך".

מורנו אמר בעבר לגבי מעצרו: "התייחסו אליי כאילו אני לפחות אל קאפונה". הוא טען כי חשף שחיתויות בביטוח הלאומי, וכי מעצרו הוא עלילה והתנכלות מצד גורמים שביקשו לסלקו.

בעקבות מעצרו הושעה מורנו מתפקידו. בהמשך הוחזר לתפקיד אחר בביטוח הלאומי, ואחר-כך הושב לתפקידו, וסמכויותיו הושבו לו במלואן.

מורנו - אביו של סא"ל עמנואל מורנו, מבכירי סיירת מטכ"ל והחלל הבכיר ביותר שנפל במלחמת לבנון השנייה - נעצר 11 חודשים לאחר נפילת בנו. הוא יוצג בידי עו"ד ירון קוסטליץ ממשרד וינרוט.