זיסר דווקא מתרחב בפולין; יקים קניון בלודז' ב-85 מיליון אירו

לפי הערכות בשוק, מתוך סכום זה הוקצו 13-14 מיליון אירו לטובת רכישת הקרקע ■ השטח, בעיר לודז', אותו רכשה החברה מיועד לבניית קניון שיכיל 45 אלף מ"ר להשכרה, 120 חנויות, מרכז בידור, מתחם קולנוע ושטחי חנייה נרחבים

חברת פלאזה סנטרס שבשליטת מוטי זיסר רכשה שטח של 55 אלף מ"ר בלודז', העיר השנייה בגודלה בפולין, לשם הקמת קניון ומרכז בידור, בהשקעה כוללת של 85 מיליון אירו. כך דיווחה החברה לבורסה של לונדון. לפי הערכות בשוק, מתוך סכום זה הוקצו 13-14 מיליון אירו לטובת רכישת הקרקע.

כמו כן, לפלאזה סנטרס יש בעיר גם פרויקט מגורים בשטח 80 אלף מ"ר שנמצא בתכנון וששוויו בדו"חות הכספיים של 2008 נאמד ב-14.8 מיליון אירו.

מדובר בפרויקט ה-14 במספר של החברה בפולין. מאז 1996 פלאזה סנטרס בנתה שבעה מרכזי קניות בורשה, קרקוב, פוזנן, רודה סלסקה, לובלין וריבניק והחלה בפיתוח פרויקטים בסוולקי וזגורזלק.

השטח אותו רכשה החברה כעת מיועד לבניית קניון שיכיל 45 אלף מ"ר להשכרה, 120 חנויות, מרכז בידור, מתחם קולנוע ושטחי חנייה נרחבים. הקרקע נמצאת סמוך לתחנת רכבת ולנתיבי תחבורה ונמצאת במרחק של ארבעה ק"מ דרומית ממרכז העיר. פלאזה סנטרס מעריכה כי בניית הקניון תחל בסוף 2010, בתנאי שתקבל את האישורים הרלונטיים ומימון לפיתוח הפרויקט.

לדברי עדינה קופר, יו"ר ועדת השמאות הבינלאומית של קוליירס אינטרנשיונל ומבעלי חברת ייעוץ הנדל"ן נת"מ, "מסקר שוק המסחר לרבעון השני של קוליירס אינטרנשיונל עולה כי שכר הדירה פריים לקניונים הכי טובים בלודז' עומד על 40 אירו למ"ר לחודש. ברחוב המסחרי הראשי שכר הדירה הוא 30 אירו למ"ר לחודש. בעיר יש ריכוז יחסי נמוך של שטחי מסחר לאוכלוסייה".

עסקה זו ממשיכה את מגמת הפיתוח הפעילה של פלאזה סנטרס בפולין כשמדובר בפרויקט ה-14 שלה במדינה. מאז 1996 החברה בנתה, ניהלה ומכרה שבעה קניונים בפולין, כולל בוורשה, קראקוב, פוזנן, רודה סלאסקה, לובלין, ריבניק וסוסנוביץ'.

הרכישה מגיעה פחות משבוע לאחר שהחברה חשפה בהודעה לעיתונות בחו"ל שהיא תקים שישה קניונים ברחבי הודו בהשקעה של 3,000 קרור רופי (כ-615 מיליון דולר).

מנכ"ל פלאזה סנטרס, רן שטרקמן, אמר כי "הרכישה מחזקת את מעמדנו כמובילים בפיתוח נדל"ן למסחר בפולין בזמן שמאחורינו רקורד יוצא דופן. למרות המיתון העולמי הראה השוק הפולני כי יש לו יכולת התאוששות מהירה. מדובר בכלכלה המהירה ביותר בצמיחתה באיחוד האירופי, בהתבסס על נתוני תמ"ג עדכניים".