רו"ח גד סומך פורש מתפקיד השותף המנהל של סומך-חייקין; ערן שלו יחליפו

סומך יעבור לשמש כיו"ר הפירמה ■ הערכה: מדובר באקט פורמלי הנובע מחוזה השותפות, לפיו על שותף לפרוש מהפירמה בגיל 65 ■ פירמת רואי החשבון KPMG סומך-חייקין היא השלישית בגודלה בישראל

גד סומך, ראש פירמת רואי החשבון KPMG סומך-חייקין, הודיע אתמול (ד') לעובדי הפירמה על פרישתו מתפקיד השותף המנהל לטובת תפקיד יו"ר הפירמה. את מקומו כשותף המנהל במשרד יתפוס ערן שלו, שימשיך לשמש גם כמנכ"ל.

ההערכה היא כי מדובר באקט פורמלי, וכי לא ישתנה דבר בהתנהלות הפירמה כתוצאה מהשינוי.

"גד סומך היה ונשאר ויישאר האיש המחליט בפירמה", אומרים גורמים המקורבים לנושא. לדבריהם, המהלך קשור בחוזה השותפות של השותפים בפירמה, ולפיו על שותף לפרוש מהפירמה בגיל 65. כמו כן, גם הפירמה העולמית, KPMG, מטילה מגבלה כזו על כל סניפיה ברחבי העולם.

סומך נחשב לרואה חשבון מוביל ולאיש אמונם של רבים מבכירי המשק. פירמת סומך-חייקין היא השלישית בגודלה בישראל מבחינת מספר העובדים ומונה כ-1,000 עובדים. מבחינת מספר החברות הציבוריות המבוקרות על-ידה היא ממוקמת במקום השני, ומובילה במספר החברות מקרב מדד תל-אביב 100 המבוקרות על-ידה.

לפירמה יש כמעט הגמוניה בתחום הבנקאות כמבקרת של מרבית הבנקים, לרבות טיפול בבנק ישראל, ולא אחת נשמעו טענות בדבר ניגוד עניינים בו מצויה הפירמה בשל כך.

מבין 4 משרדי רואי החשבון הגדולים, ה-"ביג 4", נחשבת סומך-חייקין לפירמה הפחות מוחצנת. הפירמה, באופן מכוון, ובניגוד לכל הפירמות האחרות ב-"ביג 4", לא מחזיקה איש יחסי ציבור, וסומך לעולם אינו מתראיין.