דירקטוריון חברת החשמל אישר הקפאת תוכנית "מצפן"

לאחר נתק של מספר שבועות בגלל פרשת הפנסיה המו"מ על הרפורמה בחברת החשמל צפוי להתחדש לאחר החגים ■ היו"ר מוטי פרידמן בהרמת כוסית ערב החג: "יש הבנה בקרב ראשי הוועד שצריכים להגיע להסכם"

לאחר נתק של מספר שבועות בגלל פרשת הפנסיה המו"מ על הרפורמה בחברת החשמל צפוי להתחדש לאחר החחגים.

דירקטוריון חברת החשמל אישר בשבוע שעבר (ג') דחייה נוספת, בלתי מוגבלת בזמן, ביישום תוכנית ההתייעלות "תוכנית מצפן", זאת על מנת לאפשר את המשך המו"מ על הרפורמה. כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע כי היו"ר מוטי פרידמן, אמר בדיון כי המו"מ יתחדש בקרוב, וצפוי לצבור תאוצה לאחר החגים במסגרת הדיונים ב'שולחן העגול' בין נציגי החברה, העובדים, הממשלה וההסתדרות.

מאוחר יותר במהלך טקס הרמת כוסית לראש השנה הוסיף פרידמן כי "יש כיום הכרה של כל הגורמים בחברת החשמל, והבנה בקרב ראשי ארגון העובדים שהרפורמה חיונית ונחוצה לחברה, ואפשר יהיה להגיע להסכמות".

מדובר בפעם השלישית שבה דירקטוריון חברת החשמל דוחה את יישום תוכנית "מצפן" על מנת לאפשר את המשך המו"מ ליישום הרפורמה.

הארכה הקודמת שאישר הדירקטוריון הייתה להשגת הסכם עקרונות עד הרפורמה עד ערב ראש השנה (18 בספטמבר). מאחר וגם עד מועד זה לא חלה התקדמות במו"מ עם העובדים, שוב נדרש הדירקטוריון לדחות את יישום "מצפן".

החלטת הדירקטוריון להקפיא לזמן בלתי מוגבל מהווה ניצחון לגישתו של פרידמן שתמך בהמשך המו"מ עם העובדים ללא מגבלות. לעומת זאת, חלק מהדירקטורים בחברת החשמל טענו בעבר כי יש לקצוב את המו"מ בזמן ולהציב בפני ארגון העובדים חלופה במקרה של כישלון המו"מ. "ללא הצבת אולטימטום ברור לגבי יישוםתוכנית מצפן, העובדים רק יקשיחו את עמדתם", אמרו בעבר גורמים המקורביםלדירקטוריון.

יצוין כי וועד העובדים, בראשות היו"ר מיקו צרפתי, הודיע בעבר כי לא יחזור לשולחן המו"מ על הרפורמה כל עוד לא תיפתר סוגיית שחיקת הפנסיה, זאת בעקבות החלטת הרשות לני"ע להפחית 6 מיליארד שקל מההתחייבויות לעובדים.

ראשי הוועד איימו לצאת למאבק קשה, אך בפועל מעבר להצהרות בכלי התקשורת לא נקטו בצעדים ארגוניים, והמו"מ על הרפורמה צפוי להתחדש אחרי החגים.