תרמילאית רשת: בלוגר בהזמנה

שירות BlogPlay שואף לסייע לגולשים במציאת הבלוגים הרלוונטיים ביותר עבורם ומאפשר לחלוק עם גולשים אחרים פוסטים מעניינים בשלל אתרים חברתיים - בהם פייסבוק, טוויטר ודיג

1. מרחיבים את מעגל הקוראים

הצפת הבלוגים ברשת מפחיתה את היכולת של הגולשים לאתר את הבלוגים המוצלחים והמעניינים. גם היכולת של הבלוגרים להרחיב את מעגל הקוראים שלהם הולכת ופוחתת. לשם כך קם השירות החדש BlogPlay (blogplay.com/plugin), השואף לסייע לגולשים במציאת הבלוגים הרלוונטיים ביותר עבורם.

כך, בלוגרים יכולים להתקין תוסף בשם Sociable Plugin, המאפשר לקוראי הבלוג לחלוק עם משתמשים אחרים את הפוסטים הכי מעניינים לדעתם, בשלל אתרים חברתיים - בהם פייסבוק, טוויטר ודיג. שירות ישראלי ששואף גם הוא לסייע במציאת בלוגרים מעניינים הוא BloggersBase (bloggersbase.com).

2. שיחה ברשת

הרשת החברתית פייסבוק תשיק בקרוב פיצ'ר חדש שיאפשר למשתמשי הרשת לשוחח אחד עם השני, באמצעות צ'אט קולי. שירות זה, שייתמך על-ידי חברת Vivox (vivox.com) שמספקת אותו גם לאתרים נוספים, בהם סקנד-לייף, יוצע גם למפתחי צד שלישי, שירצו לשלב אותו בתוך האפליקציות שהם מפתחים עבור פייסבוק.

על-מנת ליהנות מפיצ'ר זה, שכעת נמצא בגרסת בטא סגורה, ייאלצו המשתמשים להוריד תוסף. הפיצ'ר יאפשר גם לנהל שיחות מרובות משתמשים, ואף יציע מספר חינמי שיאפשר לגולשים שאינם חברים בפייסבוק להצטרף לשיחה שמתקיימת בין משתמשי פייסבוק. מלבד פיצ'ר זה, פייסבוק גם מתכננת לאפשר בעתיד הקרוב וידיאו-צ'אט.

3. משחק וירטואלי

מרבית משחקי המחשב עדיין נשלטים באמצעות עכבר או מקלדת אישית. קונסולות המשחקים העלו את הפופולריות של שירותים המאפשרים לשחק במשחקי מחשב, ללא תלות בפריטי המחשב האישי. כך, הסטארט-אפ החדש iMo (imocontroller.com), שהושק רשמית בכנס TechCrunch50, מציע אפליקציה דומה עבור כל משחקי ה-PC, המופעלת באמצעות מכשירי האייפון והאייפוד, ועל בסיס בלוטות' וחיבור WiFi בין המחשב ומכשיר האייפון או האייפוד.

האפליקציה מוצעת בתשלום בחנות האפ-סטור, ובעתיד הקרוב הוא יוצע גם לשימוש במערכות הפעלה סלולריות נוספות, בהן האנדרואיד. חברת סטארט-אפ נוספת המציעה שירות דומה, המבוסס על מצלמה אינטרנטית, היא Cam-trax הישראלית (camspace.com).

4. טוב חבר מגוגל

שיחה בין חברים יכולה לספק מידע רלבנטי הרבה יותר מאשר תוצאות החיפוש של גוגל, לדוגמה. על ההנחה הזו מתבסס הסטארט-אפ (Aardvark vark.com). השירות מאפשר למשתמשים להתייעץ עם גולשים אחרים, ולשאול אותם כל שאלה - מהמלצה על סרט ועד לשאלות טכניות הקשורות במוצרים, כאשר מערכת האתר מתווכת בין השואל לבין האדם המתאים ביותר לענות על השאלה.

את השאלה אפשר לשלוח באמצעות מייל או תוכנת מסרים מיידיים, והתשובות - לרוב, יותר מאחת - מתקבלות תוך מספר דקות. השירות מוצע כעת גם כאפליקציית אייפון, המאפשרת להתממשק לפייסבוק (באמצעות פייסבוק קונקט), ולבקש תשובות מהחברים ברשת החברתית.

5. להתפרסם ברשת

חלמתם להופיע על השער של מגזין ה"רולינג-סטון" או "טיים מגזין"? האתרMeOnMag (meonmag.com) יכול להגשים את החלום. השירות החדש מאפשר למשתמשים להעלות תמונה אישית לאתר, לבחור את המגזין המתאים ולהוריד למחשב האישי את התוצאה שמתקבלת. את עטיפת המגזין האישית אפשר לחלוק עם משתמשים אחרים בפייסבוק, טוויטר ושירותים חברתיים נוספים. שירות דומה הוא MagMyPic (magmypic.com).