ביהמ"ש: גאידמק ישלם כ-100 מיליון שקל ללוי קושניר ובלרם צ'יינרי בגין עסקת אמריס

קושניר וצ'יינרי, שמכרו את אמריס לגאידמק ביולי 2007, תבעו אותו בגין אופציית מכירה שניתנה להם ולא מומשה ■ השניים טענו כי גאידמק הודה בחוב ואף חזר והבטיח את תשלומו, אך לא קיים את חיובו

בית המשפט המחוזי בתל-אביב חייב היום (ב') את ארקדי גאידמק לשלם כ-100 מיליון שקל לאנשי העסקים לוי קושניר ובלרם צ'יינרי (נושא דרכון בריטי).

גידאמק לא הגיש בקשת רשות להתגונן במועד שנקבע לו, והיום החליט השופט אבי זמיר לחייבו לשלם לכל אחד מהתובעים סך של כ-11.4 מיליון דולר, ובסך-הכל כ-23 מיליון דולר בתוספת ריבית ממועד הגשת התביעה בתוספת ריבית מיולי 2008 וכן הוצאות משפט בסך של 500 אלף שקל.

בספטמבר 2008 הגישו קושניר וצ'יינרי, באמצעות עו"ד אלקס הרטמן, תביעה בסדר דין מקוצר בסך של 23 מיליון דולר, בטענה כי גידאמק נטל על עצמו התחייבות לשלם להם את סכום התביעה תמורת מניות המוחזקות על-ידם בחברת אמריס אחזקות, וזאת על-פי אופציית מכירה שניתנה להם במסגרת הסכם עליו חתום גידאמק בין היתר מולם.

התובעים, המייסדים של אמריס אחזקות יחד עם ישראל שוחט, טוענים כי ביולי 2007 נחתם ההסכם בין מייסדי החברה לבין גידאמק, במסגרתו רכש גידאמק 65% ממניות החברה, כך שלאחר ההסכם נותרו בידיהם ביחד 35% ממניות החברה. כמו כן, בהתאם להסכם ניתנה להם אופציית מכירה, לפיה גאידמק התחייב לרכוש מהם את יתרת מניותיהם באמריס תמורת כ-23 מיליון דולר.

התובעים טענו עוד כי גאידמק הודה בחוב ואף חזר והבטיח את תשלומו, אך לא קיים את חיובו.

בתוך כך הגיש היום אלכסנדר גאידמק, בנו של ארקדי גאידמק, ערעור על החלטת הרשם השופט שמואל ברוך לדחות את בקשתו לביטול העיקולים הזמניים שהוטלו על שניים מנכסיו, לשם הבטחת חיוב כספי של אביו בסך של 8 מיליון דולר כלפי יוסף טרוים.