דנקנר: "הסכמתי לעזוב כי ראיתי שהעניין מתחיל לפגוע בבנק"

כך אמר יו"ר בנק הפועלים לשעבר, דני דנקנר, למבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, בפגישתו הבוקר ■ דנקנר נפגש עם המבקר, במסגרת הבחינה שעורך המבקר בתלונתה של בעלת השליטה בבנק הפועלים, שרי אריסון, נגד נגיד בנק ישראל והמפקח על הבנקים

"הסכמתי לעזוב כי ראיתי שהעניין מתחיל לפגוע בבנק". כך אמר יו"ר בנק הפועלים לשעבר, דני דנקנר, למבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, בפגישתו הבוקר.

דנקנר נפגש עם המבקר, במסגרת הבחינה שעורך המבקר בתלונתה של בעלת השליטה בבנק הפועלים, שרי אריסון, נגד נגיד בנק ישראל סטנלי פישר והמפקח על הבנקים רוני חזקיהו. המבקר ביקש להיפגש עם דנקנר, בטרם יחליט אם להתחיל לחקור את הנושא.

פגישת המבקר ודנקנר נערכה היום במשרד מבקר המדינה בתל אביב. במהלך הפגישה, פרס דנקנר בפני המבקר את השתלשלות העניינים, והבהיר לו כי הנגיד והמפקח דרשו את הדחתו, מבלי שפירטו את טענותיהם נגדו.

דנקנר גם ביקר את טענתם של הנגיד והמפקח, לפיהם היו מנועים מלחשוף את כל המידע שברשותם, מטעמים של חשש לפגיעה ביציבות הבנק. לטענתו, אין היגיון בטענה כזו, ככל שהיא נוגעת לחשיפת המידע בפניו, שכן ברור כי החשש לא קיים במקרה שמעלים את הטענות בפניו או בפני אריסון.

דנקנר אמר למבקר, כי הסיבה שהסכים לעזוב את הבנק למרות זאת, ולכאורה להתכופף בפני הנגיד והמפקח, היא שהפרשה התפתחה למימדים לא צפויים, עד כדי כך שכבר איימה לפגוע בבנק. מאחר שלא רצה לפגוע בבנק, החליט לעזוב ביוזמתו, על אף שלדעתו לא היה עליו לעשות כן.