דלק במו"מ למכירת הקרקע במסוף גלילות ירושלים ב-200 מ' ש'

המגעים מתנהלים מול 6 קבוצות משקיעים ■ בקרקע שתתפנה יוקמו 600 עד 1,000 יחידות דיור ■ דלק מחוייבת להפעיל את המתחם עד אוגוסט 2010 ■ שכונת הר נוף ידועה כאטרקטיבית עבור האוכלוסייה החרדית

דלק ישראל, שבשליטת יצחק תשובה, מנהלת מגעים מתקדמים למכירת הקרקע של מסוף פי גלילות בירושלים תמורת 200 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס". המגעים מתנהלים מול שש קבוצות משקיעים שמתעניינות בקרקע, שידועה כאחת מעתודות הקרקע האחרונות לבנייה בירושלים.

דלק זכתה ביוני 2007 במכרז לרכישת מסופי פי גלילות באשדוד, ירושלים ובאר שבע לאחר שהציעה סכום של 800 מיליון שקל עבור שלושת המסופים. הפעילות של פי גלילות מנוהלת היום על ידי חברת דלק-פי גלילות בניהולו של המפכ"ל לשעבר משה קראדי, המכהן גם כדירקטור בדלק נדל"ן. דלק-פי גלילות מנהלת היום את המגעים למכירת הקרקע.

על הקרקע של מסוף ירושלים, שנמצאת צמוד לשכונת הר נוף הדתית-חרדית וששטחה 55 דונם, מתוכננות להיבנות 600 עד 1,000 יחידות דיור. הקבוצות שמתעניינות בקרקע מורכבות מארבע קבוצות של משקיעים מישראל ומשתי קבוצות של משקיעים יהודים חרדים מארה"ב ומקנדה.

שכונת הר נוף ידועה כאטרקטיבית עבור האוכלוסייה החרדית ורק בחודש שעבר נודע כי קבוצת רכישה של יהודים חרדים מדרום אמריקה תקים באזור שני בנייני מגורים בני תשע קומות, שיכילו 70 דירות.

המינהל לא יתנגד

בשכונת הר נוף מתגוררת אוכלוסיה חרדית מבוססת, כולל דמויות ידועות דוגמת הרב עובדיה יוסף, שר הפנים אלי ישי, שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, ובעבר גם אריה דרעי.

כפי שפורסם ב"גלובס", דלק החלה לבחון את מכירת הקרקע בירושלים כבר לפני שנה וחצי, אז הוערך שוויה בכ-100-120 מיליון שקל אולם נודע שכעת מדובר במגעים מתקדמים יותר ולפי שווי גבוה יותר - זאת לאור המחסור בעתודות קרקע לבנייה בירושלים.

בהתאם לתנאים שנקבעו בהפרטת פי גלילות התחייבה דלק להפעיל את המסוף למשך שלוש שנים עד אוגוסט 2010 ולאחר מכן תוכל להפשיר את הקרקע לבנייה. חברת דלק כבר הודיעה למינהל הדלק שתסגור את המסוף בתאריך זה. היום מופעלים בשטח שמונה מכלים לניפוק סולר בנפח כולל של 30 אלף קילו-ליטר.

המינהל בעבר הודיע כי לא יתנגד לשינוי ייעוד הקרקע וכי יתיר בנייה למגורים בכפוף לאישור ועדות התכנון ולתשלום דמי השבחה. נזכיר כי הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ירושלים המליצה כבר ב-2001 על תוכנית להקמת 1,000 יחידות דיור באזור המתפנה כהשלמה לשכונת הר נוף.

הרשות לפיתוח ירושלים מעוניינת לשתף פעולה יחד עם דלק לפיתוח האזור כולו למגורים היות שבנוסף לשטחים שבבעלות דלק שוכנים בסביבה גם שטחים בבעלות המינהל שלרשות יש עניין לפתח בהם שכונה.

דלק ישראל מסרה בתגובה כי "החברה אינה מנהלת עסקים ומגעים מעל דפי התקשורת".