המועצה האזורית גולן תפעיל את מערך האוטובוסים ברמת הגולן

משרד התחבורה אישר למועצה לשכור חברת הסעות פרטית שתפעיל מטעמה את כל קווי התחבורה הציבורית בגולן, לתקופה של 6-12 שנים, במקום "אגד" ■ משרד התחבורה: המחיר ירד ב-20% והשירות ישתפר

הפרטה בדלת האחורית? המועצה האזורית גולן תפעיל את מערך התחבורה הציבורית בכל ישובי רמת הגולן. מדובר בעשרות קווים עירוניים אזוריים ובינעירוניים שהופעלו עד כה על ידי קואופרטיב אגד.

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ וראש המועצה האזורית גולן, אלי מלכה חתמו היום על הסכם מיוחד המאפשר למועצה האזורית גולן להפעיל את מערך התחבורה הציבורית בגולן. מדובר בפעם הראשונה בה רשות מקומית מקבלת לידיה את האפשרות להפעילת התחבורה הציבורית.

הפעלת מערך התחבורה הציבורית החדש בגולן מבוצעת במסגרת הרפורמה בתחבורה הציבורית שמנהיג משרד התחבורה בכל רחבי הארץ ובכללם גם בערי הפריפריה בצפון ובדרום הארץ.

על פי ההסכם שנחתם, המועצה האזורית גולן תתקשר עם חברת הסעות פרטית שתפעיל מטעמה את כל קווי התחבורה הציבורית בגולן, לתקופה של 6 שנים עם אופציה להארכה של עד 12 שנים. מערך התחבורה יופעל באמצעות צי אוטובוסים חדיש שיכלול לראשונה בארץ גם את האוטובוסים הצהובים של המועצה המשמשים להסעת תלמידים.

בעיית זמינות התחבורה הציבורית קיימת במרבית המועצות האזוריות ברמת הגולן גורמת קושי רב לתושבים ופוגעת באיכות חייהם ובפרנסתם של תושבי האזור. בעקבות זאת יזם משרד התחבורה, בשיתוף המועצה האזורית גולן ומשרד החינוך תוכנית יחודית להקמת מערך תחבורה ציבורית חדש שיופעל על ידי המועצה האזורית.

שר התחבורה ציין כי המועצה האזורית תפעיל מערכת חדשה של קווים, המבוססת על סוגי שירות שונים: קווים אזוריים המקשרים בין ישובים למרכזי פעילות, קווים ראשיים המקשרים בין ישובים ברמה לערי הגליל וקווים מעורבים המשלבים שירות לבתי ספר עם שירות תחבורה ציבורית סדיר.

תעריפי הנסיעה בקווים יהיו זולים בכ- 20% בממוצע מתעריפי הנסיעה של אגד. המועצה האזורית תפעיל בכל האוטובוסים מערכת כירטוס חכם וניהול צי רכב שיאפשרו לנוסע לקבל את זמני ההגעה של האוטובוסים.

ועדה משותפת של משרד התחבורה, המועצה האזורית גולן ומשרד החינוך תבצע בקרה שוטפת על רמת השירות בכל הקווים שיופעלו על ידי הזכיין הפרטי.

ממשרד התחבורה נמסר כי מערך הקווים החדש נועד לשפר את השירות לכל תושבי רמת הגולן ובכללם גם תושבי הישובים הדרוזיים בגולן. מדובר בין השאר בהוספת קווים אזוריים בישובים שלא הופעלה בהם עד כה תחבורה ציבורית ובגידול משמעותי של תדירויות הנסיעה בכל הישובים מ-30 נסיעות ביום ל-175 נסיעות ביום.

"בפעם הראשונה ינתן שירות של תחבורה ציבורית לכל ישובי הגולן, תוך הגדלה משמעותית של תדירויות הנסיעה בכל ישוב, בהתאם לצרכי התושבים והמועצה האזורית", אמר כץ.

ראש המועצה האזורית גולן, אלי מלכה ציין כי מדובר בתוכנית ניסיונית שהצלחתה עשוייה לשנות את רמת השירות של התחבורה הציבורית לתושבי הגולן וגם למועצות אזוריות אחרות. "מאמציו של השר כץ לקדם את הפריפריה מאפשרים לנו קיומו של מיזם זה", הוסיף מלכה.