IBI: "שפעת החזירים - פוטנציאל לצמיחה בפריגו"

האנליסטית נתלי גוטליב העלתה את מחיר היעד למניה ל-36.5 דולר - גבוה ב-7.4% ממחיר השוק, והותירה המלצת "נייטרלי" ■ השבוע העלה גם מריל לינץ' את מחיר היעד למניה ל-38 דולר

האם שפעת החזירים תסדר לחברת התרופות פריגו את הרבעונים הבאים? בבית ההשקעות אי.בי.אי מעריכים היום שבמקרה של תחלואה גבוהה במחלה, יגדלו המכירות של תרופות החורף שפריגו מוכרת ותהיה לכך השפעה חיובית על החברה. האנליסטית נתלי גוטליב מותירה את המלצתה למניית פריגו על "נייטרלי", אך מעלה את מחיר היעד (שהיה בעדכון) ל-36.5 דולר, גבוה ב-7.4% ממחיר השוק. נזכיר שרק שלשום העלה בית ההשקעות בנק אוף אמריקה - מריל לינץ' את מחיר היעד למניית פריגו מ-32 ל-38 דולר, וההמלצה שם נותרה על "קנייה".

גוטליב מנמקת את העלאת מחיר היעד בכך שלאחר הסיכום המוצלח של השנה הפיסקאלית 2009, פריגו פותחת את 2010 בנימה אופטימית, למרות התחרות הצפויה במכירות תרופת האומפרזול לטיפול בצרבת. גוטליב מזהה שלושה פרמטרים חיוביים לפריגו. הראשון הוא סביבה עסקית חיובית בה פריגו חולשת על 70% משוק ה-Store Brand הצומח (מוצרים פרמצבטיים שנמכרים תחת מותג פרטי). השני הוא ההחלטה להעביר חלק מייצור חומרי הגלם מגרמניה להודו בצעד שיחסוך עלויות ויצור דריסת רגל בשוק מתפתח. השלישי, כאמור, הוא שפעת החזירים שמהווה פוטנציאל לחברה.

להערכת גוטליב, פריגו תשיק כ-20 מוצרים ב-2010, אף אחד מהם לא גדול כמו האומפרזול. היא מציינת שלמרות שפריגו לא חייבת לבצע רכישה כדי לצמוח ב-2010, היא ממשיכה לבחון הזדמנויות רכישה באזורים גיאוגרפיים צומחים כמו אירופה, אמריקה הלטינית והמזרח הרחוק.

פריגו מתמחה בעיקר ב-OTC, תרופות ומוצרים פרמצבטיים שנמכרים ללא מרשם רופא. החברה נסחרת בנאסד"ק ובבורסה של ת"א, ושווי השוק שלה הוא 3.1 מיליארד דולר.