כור מכרה עוד מניות קרדיט סוויס - ותרוויח כרבע מיליארד שקל

97 מיליון שקל יירשמו ברבעון הרביעי של השנה ■ הרבעון השלישי מסתמן כרבעון טוב במיוחד: הרוויחה כ-700 מיליון שקל מההשקעה בקרדיט סוויס

ההשקעה בקרדיט סוויס ממשיכה להאיר פנים לנוחי דנקנר. חברת ההחזקות כור , שבשליטת קבוצת IDB של דנקנר, מכרה בימים האחרונים בלוק מניות נוסף של בנק ההשקעות השוויצרי קרדיט סוויס , מכירה שתסב לכור רווח הון בהיקף 248 מיליון שקל. מתוך רווח זה, 97 מיליון שקל יירשמו ברבעון הרביעי, שכידוע יצא לדרך ביום חמישי.

רווח זה של כרבע מיליון שקל מצטרף לרווח כולל של 682 מיליון שקל אותו רשמה החברה מההשקעה בקרדיט סוויס ברבעון השלישי לבדו (החברה תרשום גם רווח של 25 מיליון שקל מהחזרי מס שטרם נוצלו). מאז החלה החברה לקנות ולמכור מניות קרדיט סוויס לפני למעלה משנה, הרוויחה סכום עתק של 3.05 מיליארד שקל, אשר הסיטה את השפעת ההאטה בעסקי שאר החברות בקבוצה, כדוגמת מכתשים אגן שרק שלשום פרסמה אזהרת רווח לרבעון השלישי.

בעקבות מכירת המניות ירדה ההחזקה של כור בקרדיט סוויס אל מתחת ל-2%. בשיא ההשקעה, החזיקה כור ביותר מ-3% ממניות קרדיט סוויס וההערכה היא שהחברה תחצה רף זה, בעיקר נוכח הגדלת מסגרת האשראי לרכישת מניות קרדיט סוויס בחודשים האחרונים. אולם, כידוע, כור המשיכה לממש מניות ברווח והיא מחזיקה כעת בכ-20 מיליון מניות הבנק השוויצרי, המהוות 1.71% מהון המניות של הבנק.

כור השקיעה 3.43 מיליארד שקל ברכישת 20 מיליון המניות, כאשר בעת כתיבת שורות אלו היא מורווח "על הנייר" ב-698 מיליון שקל. מסגרת ההשקעה של כור בקרדיט סוויס נותרת על 6 מיליארד דולר, והחברה ממשיכה להצהיר כי בכוונתה "להמשיך בביצוע ההשקעה, תוך ניצול הזדמנויות רכישה ומכירה, בשים לב למצב השווקים ולהערכות החברה מעת לעת, ומתוך מגמה להיות בעלת מניות משמעותית בקרדיט סוויס".