רו"ח לינדה מסלם: לחשוף את חשבונות פירמת קסלמן וקסלמן

מסלם, שותפה לשעבר בקסלמן וקסלמן, הגישה את הבקשה במסגרת התביעה בסך 4 מיליון שקל שהגישה נגד המשרד ושותפיו הבכירים, בראשות רו"ח אבי ברגר, בטענה כי חלקה בשותפות דולל באופן לא חוקי בכ-40%

פרק נוסף בסכסוך בין שותפות רואי החשבון קסלמן וקסלמן לבין רו"ח לינדה מסלם, שותפה לשעבר בפירמה: מסלם הגישה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה למתן פסק דין חלקי, המחייב את השותפות לחשוף בפניה את חשבונותיה, דו"חותיה הכספיים לשנים 1998-2007 והמשיכות שביצעו השותפים בשנים אלה, כדי לאפשר לה לבחון האם נהגו בה ביושר. זאת, במסגרת התביעה בסך 4 מיליון שקל שהגישה נגד המשרד ושותפיו הבכירים, בראשות רו"ח אבי ברגר, בטענה כי היא דוללה באופן לא חוקי בחלקה ברווחים בכ-40%.

לדברי מסלם, היא היתה שותפה במשרד במשך 10 שנים החל מינואר 1998, ולכן קיימת לה זכות בלתי מותנית לקבל את חשבונות השותפות ולהעתיקם. היא מכחישה את טענת המשרד, לפיה שיעור אחוזיה בשותפות בשנים 2003-2007 עמד על כ-2.33%. לדבריה, מתן חשבונות הינו האופן הפשוט והיעיל ביותר ליישב את המחלוקת הכספית בין הצדדים.

מסלם טוענת כי השותפים לא הוכיחו כי יש להם אינטרס שהדין מכיר בשמירה על חשאיות חשבונות השותפות, או כי יש חשש ממשי שהיא תעשה בחשבונות שימוש לרעה.

במסגרת הבקשה חושפת מסלם כי היא ושותפים אחרים הפרישו כ-15% מחלקם ברווחי השותפות לקרן העידוד של השותפות, וכי מדובר בסכומים של מיליוני דולרים בשנה. לדבריה, רו"ח ברגר עשה בכספים אלה כרצונו, וזכותה כשותפה לדעת מה נעשה בכסף.

בחודש שעבר הגיש המשרד נגד אמסלם תביעה שכנגד בסך 5.75 מיליון שקל, בטענה להפרה בוטה של יחסי שותפות. המשרד טען כי העניק למסלם מאות אלפי דולרים בשנה, למרות שתרומתה לצמיחת המשרד לא הצדיקה זאת, והיא בתגובה פעלה נגדו ואף נטלה ממנו למעלה מ-150 לקוחות.

כעת הגישה מסלם כתב הגנה, בו היא מציינת כי משיחה עם מנכ"ל השותפות, צבי יחזקאל, בנוגע לחלוקת החוזים של השותפים הפורשים, הסתבר לה כי החלקים של השותפים שפרשו ושנקנו, בין השאר בכספה, נלקחו על-ידי השותפים הבכירים בשותפות. (ת.א. 2820/07).