אמריקן קולוני מתקדמת לקראת "תספורת" של 90 מיליון שקל

אם ייכנס משקיע לחברה - הוא יידרש להזרים כ-55 מיליון שקל לשתי הסדרות, למעט ערך נקוב של 23.9 מיליון שקל אג"ח מסדרה א' שייוותרו במסחר

אסיפה של מחזיקי האג"ח מסדרה ב' של חברת הנדל"ן אמריקן קולוני הסתיימה היום (ג') ללא החלטות סופיות, אולם מסתמן כי מחזיקי האג"ח נוטים לאשר את הסדר החוב שהציגה בפניהם החברה. ראשי החברה ציינו באסיפה כי המחזיקים הגדולים של האג"ח מסדרה א' כבר הביעו הסכמה עקרונית לאישור ההסדר, והוסיפו כי יהיו מופתעים אם בסופו של דבר לא יאשרו אותו.

במסגרת ההסדר עתידים מחזיקי האג"ח של שתי הסדרות, א' ו-ב', שהיקפן כ-163 מיליון שקל, לוותר על סכום כולל של קרוב ל-90 מיליון שקל (!), המהווה כ-55% מסך התחייבויות האג"ח של החברה. בתמורה, מציעה להם אמריקן קולוני שתי חלופות: הראשונה היא הכנסת משקיע לחברה, והיא מקיימת לטענתה מגעים עם מספר גורמים לשם כך. החלופה השנייה היא העברת השליטה בחברה לידי מחזיקי האג"ח.

אם ייכנס משקיע לחברה, הוא יידרש להזרים כ-55 מיליון שקל לשתי הסדרות, למעט ערך נקוב של 23.9 מיליון שקל אג"ח מסדרה א', שייוותרו במסחר. אם לא יימצא משקיע, יימחק החוב, למעט 29.5 מיליון שקל באג"ח א', ובתמורה יקבלו מחזיקי האג"ח כ-90% ממניות החברה.

משה גבריאלי, מנכ"ל החברה ומבעלי השליטה בה, אמר באסיפה כי "יש משקיע ספציפי. ההסכם איתו עוד לא ודאי, אבל אנחנו עושים את מירב המאמצים בעניין. יש לנו פרק זמן קצר מאוד. מהסיבה הזו ובשל ניסיון העבר, אנחנו מנהלים דיונים עם עוד מספר גורמים".

למרות האופטימיות ששידר, עדיין אין ודאות כי ניתן יהיה להשלים את המהלך. באסיפה אף הביעו חלק ממחזיקי האג"ח ספקות לגבי יכולת החברה לגייס משקיע בתקופת הזמן הקצרה הקצובה לה - עד ה-13 בנובמבר.

מחזיקי האג"ח אף הביעו חשש לגבי שווי המניות שיקבלו בהסדר. "במקרה שנקבל מניות, סביר שמחיריהן יהיו נמוכים ולא ישקפו את שווי החברה, כי הרבה ירצו למכור. המשמעות היא שנקבל מחיר נמוך על המניות ולא נוכל למכור אותן", טענו.

אמריקן קולוני עוסקת בייזום וניהול של פרויקטי בנייה למגורים. החברה, שנסחרת לפי שווי של 17 מיליון שקל, נמצאת בשליטת גבריאלי ורועי לוסטרניק. במחצית הראשונה של השנה הציגה החברה הפסד של 68.3 מיליון שקל ולה גירעון של 43.2 מיליון שקל בהון העצמי. התחייבויותיה השוטפות הגיעו ל-272.5 מיליון שקל.