קוקה-קולה הקימה מיזם עם רופאים לקידום תזונה בריאה

"ברית הצרכנים" תפעל "לקדם את המודעות לתפקיד שיכולים למלא מוצרי קוקה-קולה בסגנון חיים בריא ופעיל"

קוקה-קולה הקימה מיזם משותף עם הארגון המוביל של רופאי משפחה אמריקנים, במטרה לקדם תזונה בריאה יותר, וזאת במסגרת התמודדותה של קוקה-קולה עם הלחץ של הממשלה הפדרלית להטיל מס על משקאות מומתקים בסוכר.

האקדמיה האמריקנית של רופאי המשפחה (AAFP) הודיעה שלשום (ב') כי קוקה-קולה, יצרני המשקאות הקלים הגדולה בעולם, תהפוך לתאגיד הראשון בעולם שישתתף ב"ברית הצרכנים" החדשה, שתפעל "לקדם את מודעות הצרכנים לתפקיד שיכולים למלא מוצריה בסגנון חיים בריא ופעיל".

לורי היים, הנשיאה הנבחרת של AAFP, אמרה כי במסגרת המיזם המשותף תקבל AAFP מקוקה-קולה תשלום שנתי למימון פעילות AAFP במסגרת השותפות בין שני הארגונים. היים סירבה לנקוב בסכום שתקבל AAFP, ואמרה רק כי מדובר ב"סכום גדול בן 6 ספרות".

ההודעה יצאה במסגרת שורת הצעדים שנוקטת קוקה-קולה בתגובה לדרישות הגוברות מצדם של כמה קובעי מדיניות בתחום הבריאות להטיל מס פדרלי על משקאות מומתקים בסוכר. ההצעה כבר זכתה לתמיכה מסוימת בבית הלבן.

ביקורת על המהלך

קוקה-קולה ויריבתה פפסי תומכות בקואליציה שפועלת נגד מסים על מזון, בהנהגת התאחדות המשקאות האמריקנית (אמריקן בוורג' אסוסיאיישן), שמובילה את המאמצים למניעת מס על משקאות תוססים.

מייקל ג'קובסן, מנהל "המרכז למדע לטובת הציבור", שפועל לקידום הטלת מס פדרלי על משקאות תוססים, מתח ביקורת על המהלך שנקטה AAFP. "עכשיו קוקה-קולה תוכל להתגאות בפרהסיה בכך שהיא מעורבת בפעילויות החינוך שמבצע אחד הארגונים הרפואיים המכובדים ביותר באמריקה", אמר ג'קובסן.

קוקה-קולה מספקת ל-AAFP מלגה לפיתוח תוכן חינוכי על משקאות קלים וממתיקים עבור אתר האינטרנט הפופולרי ביותר של הארגון, familydoctor.org, שמציע תכני בריאות לציבור. היים אמרה כי AAFP תעניק לקוקה-קולה "הכרה הולמת" בתכנים שיופקו, אך ציינה כי הארגון שומר בידיו את השליטה בעריכת התכנים, כולל ההחלטה אם להשתמש או לא להשתמש בלוגו של קוקה-קולה.

היא הוסיפה כי AAFP פנתה לקוקה-קולה ולחברות אחרות בנושא החסות, וזאת לאחר שיתוף-פעולה קודם בסוגיות בריאות.

מדיניות בריאותית

מחלקת הבריאות של עיריית ניו-יורק עורכת מסע פרסום ברשת הרכבות התחתיות של העיר נגד צריכת משקאות תוססים ומיצים מומתקים בסוכר. ראש עיריית סן-פרנסיסקו, גאווין ניוסום, אמר כי בקרוב יציע להטיל מס על קמעונאיות שמוכרות משקאות תוססים מומתקים בסוכר.

בשבוע שעבר מסרה קוקה-קולה כי תדפיס על אריזות המשקאות התוססים שלה בארה"ב מידע על כמות הקלוריות למנה, לאחר שמדיניות זו כבר אומצה באוסטרליה, במקסיקו ובאירופה.

כמו כן השיקה קוקה-קולה מסע פרסום בשווקים מובילים בארה"ב, שבו היא מדגישה את המידע החדש שיודפס על תוויות מוצריה, ואת תוכניותיה להשיק בשנה הבאה פחיות קוקה-קולה קטנות יותר שיכילו 90 קלוריות.

ב-2003 הודיעה קוקה-קולה על שיתופי-פעולה דומים עם האקדמיה האמריקנית של רופאי השיניים לילדים, וכעת היא מממנת מחקר על תחליף הסוכר קסיליטול.