פרופ' אמיר ברנע מונה ליועץ של אפריקה ישראל במו"מ עם מחזיקי האג"ח

חודש בדיוק לפני מועד הפדיון של אג"ח ט', גם אפריקה משתמשת בשירותי בכיר בעל שם בכלכלה המקומית ■ פרופ' ברנע: "בכוונתי לסייע בגיבוש הסדר חוב בשקיפות מלאה ובהוגנות"

החברות הגדולות הניצבות בפני הסדרי חוב מגייסות את אישים בעלי שם כדי לסייע להן במצב אליו נקלעו. צים הסתייעה בעקיפין במנכ"ל משרד האוצר לשעבר, פרופ' יוסי בכר, וכעת פרופ' אמיר ברנע מונה ליועץ הכלכלי של חברת אחזקות הנדל"ן אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב.

המינוי נועד "לסייע לחברה בהליך גיבוש הסדר אובייקטיבי, כלכלי והוגן במשא ומתן עם נציגות בעלי אגרות החוב", כך על-פי הודעת החברה לעיתונות. הפנייה לפרופ' ברנע, שבוצעה אתמול (ו') "נבעה מהרצון להחיש את הליך גיבוש הסדר החוב ולהבטיח את הגינותו ושקיפותו".

נזכיר כי בעוד חודש בדיוק מהיום חל מועד הפדיון של סדרת האג"ח ט' שהנפיקה החברה, אולם אין בכוונת החברה לפרוע אותה כסדרה ובמועד. הערך הנוכחי של ההתחייבות בסדרה זו עומד על 562.2 מיליון שקל, אולם שווי השוק שלה בבורסה מסתכם ב-339.2 מיליון שקל בלבד - דבר המשקף תשואה שנתית לפדיון של אג"ח זבל בשיעור של 27,947% ברוטו!

פרופ' אמיר ברנע נודע בין היתר כתפקידו כדירקטור חיצוני בבנק הפועלים, ממנו הודח לפני כשנתיים על-ידי בעלת השליטה בבנק, שרי אריסון. על שמו של ברנע קרוי גם החלק המפרט את תיאור עסקי התאגיד בהרחבה בדו"חות הכספיים השנתיים והמבוקרים, שזכה לכינוי "דו"ח ברנע".

מפרופ' ברנע נמסר כי "בכוונתי לסייע בגיבוש הסדר חוב ברוח זו, בשקיפות מלאה ובהוגנות, מול נציגות אגרות החוב והחברה". באפריקה ישראל סירבו למסור את עלות העסקתו.