מדען אמריקני: "נמצאה דרך לחיות לנצח"

ריי קורצוויל טוען כי בעוד 30 או 40 שנה ינועו בתוך גופנו מכונות מיקרוסקופיות שיתקנו תאים פגומים ואיברים, ולמעשה ישימו קץ לחולי ולמגיפות בעולם ■ הרובוטים המזעריים שינועו בגופנו יוכלו לתקן איברים פגומים, ולהאריך בצורה משמעותית את תוחלת החיים שלנו ■ האם עוד 30 שנה נוכל להישאר צעירים לנצח?

ננו-רובוטים שיפעלו בתוך גופנו יחסלו את הסרטן והאלצהיימר, יאפשרו גיבוי של זיכרונות כאילו מוחנו הוא מכשיר פלאפון, ובסופו של דבר גם יאטו את תהליך ההזדקנות. נשמע תסריט בדיוני? ריי קורצוויל, מדען אמריקני, חושב אחרת.

בראיון למגזין הטכנולוגיה הנחשב "קומפיוטרוורלד" טוען המדען, כי בעוד 30 עד 40 שנה ינועו בתוך גופנו מכונות מיקרוסקופיות שיתקנו תאים פגומים ואיברים, ולמעשה ישימו קץ למחלות ומגיפות עולמיות כמו למשל מחלת הסרטן, האלצהיימר, השמנת היתר, וגם את הסוכרת. ננו-טכנולוגיה זו תוכנס לשימוש גם למטרת גיבוי לזיכרון האישי.

"כל מי שיחיה עד לאמצע המאה הנוכחית, יכול לזכות לחיי נצח. ההתקדמות המהירה של ננו-טכנולוגיה תגרום לכך שהקיום האנושי יעבור למצב של שיתוף פעולה בין אדם למכונה, כאשר ננו-רובוטים ינועו במחזור הדם ובסופו של דבר אפילו יחליפו דם ביולוגי."הסביר קורצווייל".

עוד הוסיף קורצוויל כי הננו-רובוטים שיטיילו בגופנו יחפשו איברים ותאים חולים, ופשוט יתקנו אותם לפי הוראה, דבר שכמובן יביא להארכה משמעותית של תוחלת החיים. "זה לא יגרום לכך שאנשים יפסיקו להיפגע מאוטובוס או ממכת ברק" הוסיף, "אבל במידה ואכן ננו-רובוטים יפעלו בגופנו, נוכל לרפא פצעים באופן כמעט מיידי, נוכל להצמיח מחדש איברים שייקטעו בעקבות אסונות, ואפילו נוכל לחדש זיכרון ותכונות במידה של פגיעת ראש חמורה".

למרות מה שנראה כאוטופיה, קורצוויל מזהיר מהסכנות בשימוש בננו רובוטים. "הרובוטים יהיו בעלי יכולת שכפול עצמית, והמהנדסים שיתכננו אותם יאלצו לשלוט בתהליך השכפול". עוד הזהיר המדען העתידני "הם יהיו עלולים לטרוף את הגוף בו הם נמצאים ובסופו של דבר את המין האנושי כולו".