עובדי צים נגד מחזיקי האג"ח: "ניצול ציני של כוח המיקוח"

מתכוונים להפגין מול אסיפת בעלי המניות של החברה לישראל כדי ללחוץ על המוסדיים לתמוך בהזרמת ההון לצים ■ "במידה ובעלי האג"חים לא יגיעו להסכמה עם צים, כל יתר ההסכמות עם בעלי החוב יקרסו כמו מגדל קלפים, ותוכנית ההבראה לא תוכל לצאת לפועל"

יו"ר ועד עובדי צים, אבי שטרית, ויו"ר האיגוד הארצי לקציני ים, אבי לוי,תוקפים היום (א') באופן חזיתי את מחזיקי האג"ח של צים, המתנגדים לדחיית הפירעון של אגרות החוב כחלק מתוכנית ההבראה שגיבשה החברה. "אנו סבורים כי ניסיונם של בעלי האגח"ים לנצל בשלב הסופי את כוח המיקוח שבידיהם הוא ציני, מסוכן ובוודאי שאינו משרת את העמיתים", אמרו היום השניים.

"במידה ובעלי האג"חים לא יגיעו להסכמה עם צים, כל יתר ההסכמות עם בעלי החוב יקרסו כמו מגדל קלפים, ותוכנית ההבראה לא תוכל לצאת לפועל. למעשה, בעלי האג"חים הם המכשול האחרון לאישור התוכנית", הם מזהירים. לדבריהם, "רק קבלת ההצעה תוכל להבטיח כי כספי העמיתים יוחזרו, אף אם באיחור של מספר שנים. אנו משוכנעים כי העמיתים לא רוצים להיות אלה שייזכרו כמי שגרמו לנפילתה של צים ולפגיעה הגלובלית שעלולה להיגרם כתוצאה מכך". השניים הזכירו כי בצים מועסקים אלפי עובדים, אלף מהם בישראל.

כדי לאותת למחזיקי האג"ח כי הם לא היחידים שנדרשים לוויתור, ציינו השניים כי עובדי צים הסכימו השנה לצמצום של 12% במצבת כוח האדם. היום נודע עוד כי בוועד עומדים לחתום על הסכם עבודה חדש, במסגרתו יוותרו על הטבות שונות לרבות בתחום השכר, בשווי כולל של כ-20 מיליון שקל.

עובדי צים מתכוונים להפגין ביום רביעי הקרוב מול אסיפת בעלי המניות של החברה לישראל כדי ללחוץ על הגופים המוסדיים לתמוך בהזרמת ההון לצים.

כפי שפורסם ב"גלובס", עובדי החברה איימו בחודש שעבר כי אם בעלי המניות לא יאשרו את הזרמת ההון, הם ייצאו למאבק נגד המדינה - וזאת בטענה כי המדינה יכולה להתערב ולתמוך בהזרמת ההון.