בחברת המחשבים דל מנסים לשבור את תקרת הזכוכית של נשים

גברים במשרות בכירות בחברת המחשבים מקבלים תדרוך מנשים שעובדות עמם, במסגרת תוכנית חלוצית שנועדה להדגיש את הבעיות שעמן מתמודדות נשים במקום העבודה, ולסייע להן להגיע לתפקידים הבכירים ביותר

נשים בתפקידי ניהול מהדרג הבינוני מתדרכות בעלי תפקידים בכירים יותר בחברה, כדי להעביר להם תובנות על האופן שבו תופסות נשים את עולם העבודה, ועל האתגרים שעמם מתמודדות נשים, כגון מציאת סידור לילדים.

*"נשים מגיעות לנקודה מסוימת בקריירה שלהן שבה עליהן לתמרן בין חיי המשפחה לקריירה, ויש עליהן המון לחץ נוסף", אמרה אחת מדוברות דל .

אינגריד דווין, מנהלת גיוון באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה, אמרה: המשוב מהגברים היה נפלא. הם הבינו שיש להם המון ללמוד על האתגרים שעמם מתמודדות נשים במקום העבודה, בייחוד כיצד לעשות את 'הדבר הנכון'".

תוכנית ההדרכה היא חלק מפרויקט רחב יותר שמפעילה דל כדי לקדם מספר רב יותר של נשים למשרות בכירות במגזר טכנולוגיית המידע.

השבוע, כאשר תפתח הוועדה המיוחדת של משרד האוצר את שלב הראיות במסגרת חקירת הסוגיה של 'נשים בסיטי של לונדון', תמוקד תשומת הלב בהיעדרן של נשים ממשרות בכירות בסיטי של לונדון.

הסקר השנתי של העיתון "גרדיאן" על חברות העלה שנשים מחזיקות רק באחד מכל 15 מושבים במועצות המנהלים של 100 החברות הכלולות במדד פוטס"י, ושמרבית הנשים מחזיקות בתפקיד חלקי כדירקטורים לא-ביצועיים. רק 22 נשים, לעומת מאות גברים, מעורבות בניהול שוטף של חברות.

ביולי הוכרז על הקמתה של הוועדה המיוחדת, שצפויה להתמקד על סקסיזם ואי-שוויין בשכר נשים בחברות שירותים פיננסיים, אך הרכבה עורר תימהון מסוים, מכיוון שרק אחת מ-14 החברים בה היא אישה.

תוכניתה של דל אינה היוזמה היחידה לסייע לנשים לפרוץ את תקרת הזכוכית. יוזמת "נשים למועצות מנהלים" שהושקה בחודש שעבר שואפת להגדיל את מספר הנשים במועצות המנהלים של 350 החברות הכלולות במדד פוטס"י 350.