צים מתקשה להגיע להסכם: החברה לישראל דחתה האסיפה

האסיפה הכללית, שתוכננה להתקיים השבוע ביום ד', נדחית ליום ה-28 באוקטובר ■ האסיפה נדחתה כדי "ליתן בידי צים את האפשרות להשלים את הסדרי תוכנית ההבראה המוסכמת עם הצדדים השונים"

האם החברה לישראל בדרך להשיג את הסדר החוב המיוחל? בהודעה לבורסה מהיום (ב'), מודיעה החברה כי האסיפה הכללית, שתוכננה להתקיים השבוע ביום ד', נדחית בשבועיים ליום ה-28 באוקטובר.

האסיפה נדחתה עקב קשיים בהשגת הסכם בין צים ונושיה, או במילותיה של החברה לישראל: "ליתן בידי צים את האפשרות להשלים את הסדרי תוכנית ההבראה המוסכמת עם הצדדים השונים וכן לאפשר לחברה למסור בדיווח משלים פרטים נוספים בקשר עם ההסדרים שגובשו במסגרת תוכנית ההבראה המוסכמת".

המטרה המרכזית לשמה מכונסת האסיפה הכללית של החברה היא דיון בהסדר החוב של החברה בת, חברת הספנות צים.

מיהם נושי החברה ובאילו שלבים נמצאים הסדרי החוב? ובכן, צים מנהלת מגעים עם קבוצות שונות של נושיה, הכוללים בנקים בחו"ל ובישראל, מחזיקי האג"ח של החברה וחברות חכירה (בעלי אוניות, מפעילי מכולות ועוד). היקף החוב של החברה בשנות תוכנית ההבראה מסתכם ב-3.6 מיליארד דולר, לא כולל התחייבות בגין זכויות עובדים בהיקף כ-100 מיליון דולר. משנת 2014 עומד סך התחייבויות החברה על 430 מיליון דולר. החברה חייבת למחזיקי האג"ח בישראל כ-350 מיליון דולר.

בעלי השליטה בחברה לישראל, משפחת עופר, לא רק באים בבקשות לנושי צים, אלא גם מכניסים את היד לכיס ומתכננים להזרים לה עוד 350 מיליון דולר, שמתוכם 100 מיליון דולר כבר אושרו וכעת יש לאשר העברה של 250 מיליון דולר נוספים.

בתחילת אוקטובר, הודיעה החברה לישראל בהודעה לבורסה כי עקב מצבה התזרימי הנוכחי של צים, היא מבקשת מחברות קשורות לחברה לישראל להקדים לה תשלומים בסך כולל של כ-17 מיליון דולר. החברות הקשורות, בהתחשב במצבה של צים, נענו בחיוב לבקשתה.

נציין, כי אין כל שינוי לגבי סדר יומה של האסיפה וההחלטות שאמורות להתקבל בה על פי דו"ח העסקה, למעט כאמור שינוי מועדה.